Lite fotboll.

Först vill jag säga, fan vad jag saknar alla mina spelare i Kenya.
Känns så skönt med fotbolls anda nu med VM.

Jag blev riktigt glad igår när Ghana vann sin match.
Jag känner starkt för alla Afrikanska lag.
Först och främst för att jag driver en egen klubb i Kenya.

(K.R.A.C.K UNITED har gjort stora framgångar i Kenya och går in i ligan detta år)

Men också för att VM hålls nu för första gången i Afrika.
I Afrika är fotboll religion. Precias som i Sydamerka.
Jag tror personligen att det är enbart på grund av makt havarna vi inte nått dom framgångarna vi borde ha gjort.
Jag tror på en stor utveckling i Afrikansk fotboll, och skulle inte bli förvånad om Afrika är nästa stor kontinent när det kommer till Fotboll. Så uppbyggandet av strukturen av den är man ju med i. Hehe
Har ju ett renodlat talang lag där nere.

Men idag ser jag fram emot Kamerun, speciellt som Eto uttalat sig om detta VM.
Tack för mig…

Här är ett gammalt minne från när jag träffade en av mina yngsta spelare första gång….

Rama.
Saknar dig min lilla vän…


3 responses to “Lite fotboll.

Lämna en kommentar