Susanne Camara Forsberg TACK FÖR ALLT.

Ja då hade första assistenten avverkat sina första sex månader i Kenya som assistent i mitt lag.
Hon fick skriva några rader själv om resan och detta blev hennes ord.

Dags för nästa assistent!!!
Maila om du är intresserad.

Susanne, tack du var riktigt grym för laget och alla hälsar som fan!!

Varsågod och läs om hennes upplevelse:

Kenya 2011
Jag vill borja med att tacka Ken for att han gjorde det mojligt for mig att aka ner till Kenya. Han gor gör ett bundransvärt grymt arbete dar nere och har gjort vardagen lite lattare for sa manga unga killar, som innan inte hade nagot men nu iallafall har ett hopp om framtiden.
Mina forvantningar infor min resa till Diani i Mombasa var manga men jag hade ingen aning om vad som faktiskt vantatde mig. Jag var en ganska vilsen sjal innan jag akte, en tjej med mycket hjarta och ambitioner men med svarigheter om vart jag faktiskt skulle satta mitt fokus. Jag ville bort, ville hela mig sjal och jag ville hjalpa manniskor, men samtidigt lata mig sjalv att uvecklas och vaxa. Det visade sig att Kenya var precis ratt for mig.

Det hela borjade med att jag tog kontakt med Ken och fick veta att det fanns en chans for mig att aka ner till Kenya och hjalpa till med hans fotbolls lag Krack United och allt vad det innebar. Aven om jag tidigare varit i andra delar i Afrika sa var detta en helt ny miljo for mig. Men det var dock inte svart att apassa sig. Jag kom ner med oppet sinne utan forutfattade meningar. Vad jag mottes av var massor av nya intryck, mycket karlek och en hel del aventyr. Det ar svart att inte borja infragasatta ens livsstil nar man ar dar nere, vad som varit viktigt innan, blir helt totalt oviktigt, vilket var precis vad jag behovde.

Min roll var att se efter fotbollslaget Krack United, vilket nar jag kom ner bestod av ca 40 unga killar i aldrarna 8-25, med uniformer, material och aven stotta dem med deras sociala problem. Aven assistera Ken med det han ville skulle fixas som kunde vara svart for honom att losa pga att han ej alltid var pa plats. Det jag inte visste innnan jag kom ner, vad att killarnas problem snart skulle bli mina egna, vilket bara var positivt forutom att man vissa ganger verkligen ville gora mer for dem. Det ar svart att att vara kanslokall och stanga av nar nagon har det tufft aven om du vet du nodvandigtvis inte kan gora sa mycket.
Dagarna sag valdigt olika ut lite beroende vad som behovde goras men kunde vara allt fran, skolmoten, sportevent, moten eller bara en traff med nagon av spelarna. Det var alltid nagon av spelarna i huset dar jag bodde, antingen for att de ville ha hjalp med nagot eller bara for att umgas. Nar dagen gick mot sitt slut var det dags for fotbollstraning, som var varje dag kl 16.30. Det jag gjorde var att komma med allt material for traning, se till att killarna var pa plats och att de hade allt dem behovde. Dem har en coach som tranar dem varje dag, sa den traningen jag forsokte ge dem var mer mental an fysisk. Vi hade ibland samtal efter traning, da vi brukade prata om framtids planer, fokus och vad dem vill gora med sitt liv. Vi spelade aven matcher mot andra lokala lag minst en gang i veckan. Bortsett fran fotbollen sa ar Diani en underbart vacker plats och jag har njutit av varje minut. Bara att ha vetskapen om att du kan promenera ner till stranden pa en kvart ar nu oersattligt, det ar dessutom den vackraste kust jag varit pa i hela mitt liv. Livet ar simpelt, vissa har det valdigt fattigt och omgivningen gar inte ens att jamnfora med Europa. Men det var presic det jag ville, annars hade jag kunnat aka till vilken semesterort i varlden som helst.

Alla killar i laget samt alla andra människor som jag haft runtomkring mig under min resa har blivit min familj. Dem har påverkat mig på sätt som jag aldrig tidigare upplevt. Det var tungt att lämna det som faktiskt hade blivit min verklighet, en vacker, annorlunda, öppen, knepig men underbar verklighet, kenyas verklighet. Jag kommer aldrig, vad som än kommer hända i framtiden glömma denna resa.

Tack Susanne, denna är till dig!!!


2 responses to “Susanne Camara Forsberg TACK FÖR ALLT.

Kommentera

