Sjukt vart vi är på väg

Vet inte om jag är för sentimental.
Men fan va vi förstör denna värld. Satt på toa och läste tidningen BILD.
Sjukt vad vi köper och lever lyx fan. Människor idag bara köper grejer, lånar pengar som inte ens finns och bryr oss bara om oss själva. Vi tar inte ens hand om våra föräldrar längre.

Det är på väg åt helt fel håll.
Jag spenderar som sagt rätt mycket tid i Afrika och ju mer jag är där öppnas mitt huvud sakta upp. Jag tror det var viktigt för mig. Speciellt när jag spenderat miljoner på meningslösa saker.
Jag skäms för mina medmänniskor och hoppas att jag hinner göra rätt för mig innan jag dör. Speciellt för mänskligheten. Det är dags för oss att ta tillbaka ”we are the world” eran och börja tänka på fler än dom vi tar ett glas vin med. Det är viktigare nu än någonsin.

Idag skulle jag vilja detta.
Alla (700-3000) som är här varje dag.
Alla ni som läser detta, gör en bra gärning för mänskligheten idag.
Gör någonting som gör denna värld bättre.
Kan vara vad som helst, skicka pengar till Asien eller mellanöster, ge din mamma ett samtal, ge en gatumusikant några kronor, ring familjen om du är invandrare och fråga om dom behöver nått eller bara stoppa in ett par kronor till en hjälporganisation. Vad som helst som är bra för mänskligheten.
Skriv sen här vad du gjort.
Inte för att få nått själv eller för att vinna.
Utan gör det för mänskligheten.

Min gärning idag blir att skicka 2000kr till någon jag vet har det dåligt i Afrika.
Till en liten kille som inte har nått över huvudtaget. Det kommer hjälpa han minst ett år.

Vad är din????

Även om dessa videos är lite chezzy så betydde dom fett för mig när jag växte upp.

Känns inte riktigt som denna haft lika stor impact, hahahaha

WE NEED TO SAVE THIS PLANET NOW!!!!

Skriv eran goda gärning idag….


13 responses to “Sjukt vart vi är på väg

  • Tweets that mention Sjukt vart vi är på väg « KEN RING BARABAZZ -- Topsy.com

    […] This post was mentioned on Twitter by Ken Ring, ahomebythesea. ahomebythesea said: RT @KenRing: Sjukt vart vi är på väg http://wp.me/pk4GI-Q5 […]

  • B-ONE

    Kanskje denne også kan være med å gi litt inspirasjon til dere alle, just pay it forward.

    Meldte meg på denne her http://www.kenyahjelpen.no/giskolegang.html
    så det blir min gode gjerning i dag.

    Dette er dagen for dere andre å gjøre det samme, hjelp noen som trenger det.
    Ikke utsett det til i morgen.

    B-ONE

  • Anonym

    Jag skickade ett stort paket med godis till min syrra som har en matbudget på 500kr/ månad.

  • Majk

    Idag så var vi på ett museum med klassen, när vi var på väg dit så såg jag en man som stod och spelade saxofon, jag gick fram till honom, öppnade fickan och gav honom så mycket pengar jag hittade, det blev lite drygt 20kr, det enda jag hade med mig för dagen.
    Nu ska jag ringa min pappa och fråga vad han gör osv.
    Vi har också firat min mammas födelsedag, jag och min syster har köpt en present för 2000, och vi har käkat tårta och haft trevligt idag!
    Shit Ken, du fick mig att bli stolt över mig själv. Tack för denna blogg!

  • Tim

    Gav mina 1500 kr till min morsa att hjälpa henne med att handla mat och sånt.Hon är ensamstående och har det tufft just nu.Tänkte att ist för att gå till stan och köpa nåt klädesplagg, kunde jag ju hjälpa henne.
    Det var min sak🙂
    Ha det bäst!

  • hamodi

    hoppas hela världen brinner upp så som den förtjänar finns inget som heter mänsklighet.
    Knulla den upp o ner och rakt igenom….
    Tyvärr känner jag så..

    Men jag älskar din musik.!! Tung som Fan

  • The youngest JACK

    Du har så rätt Ken, ska försöka göra en god gärning idag istället! Tänkte nog att försöka ge någon fattig som har det väldigt svårt och får be om pengar utanför en mataffär tex. Tänkte försöka ruska fram lite pengar som jag kan ge honom, även fast jag har kass ekonomi. Det är bättre än ingenting alls, vi människor är fan blinda…

  • meinfinity

    Jag har hjälpt till att putta bilar som suttit fast.

    Köpte mjölk åt min kompis som lever på sos och ej har egen bostad, fast hon är trebarnsmor och 47 år gammal. Hon fick även massa kläder, vilket hon brukar få. Gav hennes dotter smycken i födelsedagspresent.

    Men det jag vill allra mest är att hjälpa min son som är ute heeelt fel… Men vet ej hur jag ska göra!
    Tror inte han vill ha min hjälp heller.. Tyvärr!

  • Hege - Julias mamma!

    Jag køpte Trondheims magasinet som kostar 50,-. Inte før att det ær så speciellt kanske eftersom att jag gør det varje månad och till Jul køper jag flera stycken. Jag læser dom aldrig, eller i alla fall sellan men jag køper dom eftersom att dom som sæljer ær gamla alkolister, knarkare osv eller så ær dom på avrusning. Dom får 25,- av dom 50,- som tidningen kostar. I Desember kostar den 100,- och då får dom 50,- från varje tidning.

    Det ær som sagt inte værsta grejjen, men det ær en sak jag gør varje månad. Får slå till med lite eksta denna månad nu kænner jag, kanske køpa en baguette och kaffe till tiggarna i stan? Jo, jag gør nog det i morron før jag ska ændå till affæren åt farmor och dom sitter alltid dær utanfør!🙂

  • Jossa

    Jag Förbättrar miljön genom att snåla på energiförbrukningen här hemma och tipade mina vänner om de saker man kan göra för miljön.

  • heavenlyblack

    Varför inte göra något gott var dag? Och varför tänker många av oss att det ska innebära pengar? Att kanske ge någon du möter på gatan räcker för att personen ifråga ska må bra, om bara för en stund. Att bemöta alla så som du själv vill bli bemött, peka inte finger eller dömm någon, vi är alla lika värda.

    Funderingar: Varför väljer vi att blunda för 3 barns mammans situation. Ska vi fortsätta blunda för hemlösa barn? Föreställ dig att det drabbar dina och ställ dig upp o skrik ut att detta är fel! Meinfinity, det finns få av dig, ett tips ang din son – står du helt handfallen ta hjälp av myndigheter.

    Det är inte svårt att vara en medmänniska, se ovan exempel. Idag hjälpte jag en asylsökande icke-svensk talande kvinna, nere i tvättstugan. Hur man sätter upp tid m.m. Hon blev mer tacksam än bibliotikarien som bara tittade när jag önskade henne en fortsatt trevlig dag. Jag hade blivit glad om hon istället svarat ”tack detsamma”. Fast vad gör det, jag är nog gladare än henne ändå – sorgligt nog…

Kommentera

