Ja då ska jag svara alla!!

Nu ska jag ge er exakt fakta om mig och vad som hände och hänt.

1. Jag körde inte bil påverkad!
Jag rökte gräs på en resa 9 dagar innan när jag var i Sydafrika.
Det sitter kvar i blodet i över två månader. När jag stoppades på gatan så blev polisen exhalterade över att ha gripit mig. När dom insåg att det inte fanns något spår av narkotika eller något i bilen jag färdades i så frågade dom mig om jag hade tagit nått. Det var som dom bara ville ha nått att ta mg för även om det inte fanns anledning till det. Polisen hatar mig och har alltid gjort det. Kanske för att min musik kritiserar dom och har stått för musik som inte alltid är så snäll mot polisen. Dom blir jämt helt till sig av att stoppa mig. Detta var på morgonen i en förort utanför Stockholm. Jag skulle till en studio med en sångare. Med mig var en rasta neger med dreads längs halva ryggen och en annan kille från Kongo med ett straff register länge än mångas. Men dom var inte intressanta. Utan man tar istället med mig för ett blodprov. (Inte pissprov för det går ut snabbare ur kroppen) Jag följde med och förklarade för dom att jag rökt typ 9 dagar innan i Sydafrika.
Citerat: ”Själv hävdar Ken Ring att han rökte cannabis under fotbolls-vm i Sydafrika, men säger att han inte hade rökt sedan han kom hem till Sverige den 20 juli. Rapparen säger också att han rökt cannabis sedan tio års ålder, och att det gör att han har spår kvar i kroppen långt efter att han har rökt.
Det är alltså inte styrkt att Ken Ring intog narkotika i Stockholm som åklagaren påstått och åtalet såvitt detta avser narkotikabrott ska därför lämnas utan bifall.
Ken Ring friades därför för narkotikabrott”
JAG VAR INTE PÅVERKAD!!!!!
Att man sedan kan döma mig för drograttfylleri är för mig helt sjukt!

2. Jag blir stoppad med jämna mellanrum i områdena där jag hänger omkring.
Det blir tyvärr så i detta land när invandrare syns i bilar där vi bor.
På grund av det så har dom satt en spärr för mig att ta körkort här i Sverige.
Jag har kört bil i över 12 år men det är självklart inte en säkerhet för att man inte ska krocka.
Men det jag menar mer är att jag hanterar trafiken bra och kan alla regler och bestämmelser.
Det betyder också att jag har en stor erfarenhet av att köra bil.
Skulle jag vara berättigad att ta det i Sverige skulle jag ta det med en gång.
Men jag får tyvärr inte det.
Februari 2009 så flyttade jag till mitt andra hemland Kenya.
Där jag även är medborgare. Jag har dubbelt medborgarskap.
När jag insåg att jag inte kunde ta det i Sverige så bestämde jag mig för att ta det där istället.
Enligt lag är det giltigt från att det gått ett år från att man flyttat från Sverige.
Jag flyttade Februari 2009. Problemet var att jag inte visste att när man efter registrerar flytt utomlands så gäller det inte förrän ansökan är inlämnad på Skattemyndigheten.
Gjorde det och där står det att jag flyttade Februari 2009.
Men eftersom registreringen av flytten utomlands skedde lite sent så var jag fortfarande skriven i Sverige och dömdes därför till olovlig körning. Men jag är berättigad att köra med Kenyanskt körkort då jag är Kenyansk medborgare och bor i Kenya.

En sista sak, är det en nyhet för Sveriges två största tidningar?
Jag kör ju aldrig bil i mina videos????
Har aldrig nämt gräs i min musik genom 12 år????
Nej, pinsamt att det inte finns bättre saker att skriva om i denna värld som sakta bara går under.
Ni måste leva på en annan planet era patetiska jävla journalister.

Hoppas jag får tag i er på nått ni gjort era smyg snortande jävla pundare!
Nu är jag på jakt efter er. David Levin, skriv inte saker som inte står i min blogg.
Mina vänner brukar hjälpa dina vänner med massa så passa dig innan jag tar paparazzi kort på din näsa!
(Jag uppskattar alla tips om journalister jag kan få in, nu ska jag köra på dom ett tag)

Nu kan alla ni hatare och avundsjuka människor vara tysta.
Jag menar inte att jag gjorde rätt men domen visar väl att det inte var en sån stor grej.
Eftersom jag dömdes tidigare samma år för olovlig körning och fick samhällstjänst. Hade dom ansett att detta var ett allvarligt brott hade jag direkts dömts till fängelse.
Så lägg ner era spekulationer etc. Gå och häng er eller gör nått som kommer förändra denna värld till nått bättre. Ni tror jag kommer falla? På grund av detta?
HAHAHAHAHA
Har ni glömt bort allt ni skrivit och försökt????

Jag är kvar med mina barn och tar hand om mitt.
Det går extremt bra, nya klädmärket i fabrik, nytt skivkontrakt, laget i Kenya bara växer och livet leker för mig som det aldrig gjort.
Still building a fucking mansion!
Så om ni tror att era små hat mail och skriverier i tidningar kommer rubba mig.
Tänk igen för fan.

2011 två nya album!
Rakt upp i erat ansikte.

Så jävla trött på er som skrivit kommentarer och SD politiker som döljer sig i massa A.K.A namn.
JAG SER ERAN IP OCH HAR HITTAT SD ADRESSER PÅ DESSA PERSONER, JA!!!
Dra åt helvete jävla små rassar..
Till er som är med mig, tack för support och vi ses snart!
Love ya´ll…..

Måste passa på att säga, nu får du fram till 10e februari fri frakt på alla mina grejer.
Även fri frakt om du förbeställer nya t shirten.

Svart
Vit

Tryck här för att komma till butiken.

Till mina bröder och systrar:

Yalla bye

(Ps står fortfarande för att detta är bortslösade skattepengar, och JA jag betalar skatt.)

25 responses to “Ja då ska jag svara alla!!

  • Erik

    Så jävla bra, håll huvudet högt, du kan göra det med stolthet vilket de flesta inte kan. Fortsätt göra din grej, den är fantastisk. G’s up, haters down.

  • Anti

    Fett bra skrivet, låt dom inte hålla dig nere och tryck tillbaka när dom trycker ner dig

  • jen

    stå på dig och kör din grej du är grym

  • Anton

    Riktigt bra skrivet! Det gäller att ALLTID vara kritisk till det journalisterna skriver i tidningarna. Är sverigedemokrat och du är en utav de bästa artisterna sverige har skådat.
    Du får ha det så bra och det ska bli ett roligt och intressant 2011.

  • Karin

    Du är grym, det ska du veta! Skit i alla de som försöker intala dig/världen annat, du har dina fans bakom dig jämt and you know that. Big ups till dig som Sveriges grymmaste artist!

  • Anonym

    Goo Ken! vi alla är med dey. är du singel nu föresten?

  • Amanda

    Du är så jävulskt bra! Ingen går förbi din nivå. Ge aldrig upp hoppet att tro på dig själv, du knäcker alla och helst alla som är emot dig! Du är kung och dom som håller på såhär emot dig är skamm för världen! Ge aldrig upp! Ta ingen skit!!

  • Tweets that mention Ja då ska jag svara alla!! « KEN RING BARABAZZ -- Topsy.com

    […] This post was mentioned on Twitter by Ken Ring, Tore Pang. Tore Pang said: RT @KenRing: Ja då ska jag svara alla!! http://wp.me/pk4GI-PG […]

  • Johannes Döparen

    Så du vet så går det fortare ut ur blodet än ur pisset om du inte visste det. Lär dig knarka på riktigt

  • Sara

    Fyfan!!! Det är bara för att polisen inte har nåt annat för sig… Är det brand, mord elr rån så är dom sista man dit men när det gäller kungar som du..ja då ska dom jävlas.

  • Eric

    löjligt att de ens kan dömas som drograttfylla. Mäter dem inte sånt efter en gräns som i promille? Även om du hade varit påverkad av cannabis hade ja fan inte klandrat dig, de klarar man av framför ratten, till skillnad från alkohol…

  • S

    Fast, och jag menar inte det här som en förolämpning, är det inte lättare att bara sluta bryta mot lagen? Rök inte på om du vet att du ska någon annanstans senare, kör bara bil om du har körkort etc. Det kan väl inte vara jättesvårt? Det är säkert så att polisen känner att de gärna vill åt dig, men å andra sidan får du kanske tänka utifrån ett föräldraperspektiv här: om ditt barn gång på gång gör något det inte får kommer du ju, förhoppningsvis, som förälder bli mer vaksam. Inte sant? Rasism är inte OK, men att systematiskt bryta mot lagen är också rätt illa (oavsett brottets storlek).

    Det tråkiga är att dina fans inte verkar kunna skilja på sin uppskattning för din musik och vad du gör utanför ditt yrke. Det här har ju knappast någonting att göra huruvida du är ”kung” eller inte.

    • kenring

      Men vilken svensk lag har jag brutit???
      Jag är Kenyan, bor i Kenya och har Kenyanskt körkort.
      Jag rökte på i sydafrika…..

      Vilken svensk lag har jag brutit?

  • Sam

    Jag fullständigt älskar hur du nu ska låta journalisterna smaka på sin egen medicin, må dem vara nervösa!

  • amanda_bjur@hotmail.com

    Grymt Ken. Du är så jävla smart och alltid lika rättvis som person. En människa med ett stort hjärta!

  • B-ONE

    KEN RING mafakkas – ingen forann, ingen bak og absolutt ingen ved siden! Bare KEN RING bitches!

    Knull polti, knull paparazzi og alle andre!!!!

  • L

    de bra Ken, pass på journalisterna o SD! jag och alla dina andra fans stödjer dig, du är KUNG

    längtar som fan tills dina nya album kommer ut 🙂

  • Stephan

    Det är bra Ken, du har varit en förebild för mig länge nu, och för lite skit snack slutar du inte vara det.

    Håll huvudet högt, LÄNGTAR TILL DITT ALBUM!

    PEACE!

  • andreas

    inte för att låta som en hatare, jag har lyssnat på din musik sedan barnsben..

    men när du skriver:
    ”Jag kör ju aldrig bil i mina videos????”

    så har du lite fel där! du kör i en volvo i videon till ”stockholm city”

    PEACE, Ska faktist köpa ”måste mecka den” t-shirten och ”bengen spanar” t-shirten

  • Felicia

    sanna ord till 100%, du har så jävla rätt! alla äckliga journalister kan trycka upp sina tidningar i arslet!

    ses i vivalla 25 mars, braaah braah!

  • Madeleine

    Tungt skrivet, tung du e!!! Tänk på en sak, du e äkta, inte dom….. Keep up the good work me dina grabbar å fortsätt fylla våra dagar me real music!!! PZ

  • David

    Tjkenare vad för nytt klädmärke är det som du har på g??? vart kommer man kunna köpa det??

  • emmelii ingrosso

    haha, fuck dom! det är bara för dom är så fucking avensjuka på dig, för du kan leva ditt liv på de sätt du vill,dom har noll koll.dom tror dom kan förstöra ditt genom att skriva bull shit!haahaaa. fittor! dom är rasister hela fucking högen.
    föresten vilka alla dina grejer?
    ,ta hand om dig!

  • L

    De är bra Ken visa dom! 🙂 bra att du inte låter någon trycka ner dig och alla vet hur tidnignarna vrider o vänder på allt.
    Sjukt nice att de går bra för dig med allt ! keep it up 🙂

  • 165tuggarn

    Hässelby 165 ! lakk hässelby mot journalister

Kommentera

