Kenya 12

Vi hade nu bestämt oss för att resa till min släkt.
Platsen där min mamma är begravd och där mestadels av min släkt håller till.
En plats som ligger väldigt nära mitt hjärta. Men först passerar man en av världens största te odlingar.
Funderar på att börja exportera te härifrån..
Riktigt fint när man åker uppåt landet..

Vi hade tänkt oss att överraska släkten.
Det är nämligen så att jag frågade dom sist jag var här om vad dom mest skulle kunna behöva för att hjälpa hela släkten. Dom funderade och funderade och kom till slut fram till att en motorcykel hade varit bäst.
Då skulle dom kunna dra in pengar till hela familjen genom taxi och transport verksamhet eftersom vägar knappt finns. Så va gjorde vi???
Klart, drog och köpte den fetaste i staden!!!!
Tack David för det du la in och Joel.
inga ord kan beskriva vd det betyder för dom…


Kommentera

