Juan

Fan va fet beat!!!
Blir en klassiker…..
(Jobbar ju på 3 nya album)
Ken Ring och Tommy Tee ”2 Legender Utan Penger Igjen” ute tidigt 2011
Ken Ring ”MusiKen” 2011-2012
Ken Ring ”Beng Ring” 2011-2012
Filmens manus snart klart!! Blir stor film fan.

(Och missa inte spelningen på Göta Källare den 25e aug)

www.immiclothing.com
www.krackunited.com

Nu till dagen.
Aftonbladet skriver om det..
Måste bara säga att jag tycker dom är riktigt patetiska.
I världen jag lever i så finns det så jävla mycket som folk borde få veta.
Denna värld håller på att förstöras och denna typ av artiklar är vad Aftonbladet och annan media vill skriva om. Är det bara jag som ser dessa saker runt i världen?
Nu är det tusentals inne på denna blogg och därför kommer jag skriva detta.
Ta en sekund och tänk på Jack.
Han är 11 år och bor i Afrika. Han hade 8 syskon med 5 dog av vad han säger är ”att voodoo tog dom” men egentligen enbart för att hans familj inte hade råd att betala dom 30 kronorna för att ta sig till sjukhuset. Idag är han hemma, han går inte i skolan. För hans mamma har inte dom 16 kronorna man måste betala för en skol uniform. Han är vad jag tycker ni borde undersöka, maila och investigate.

Det är en ren skandal hur svensk media fungerar.
Och jag skäms för att jag tar sånt egentligen viktigt utrymme i Svensk media på absolut helt meningslösa grunder. Men hoppas att det jag skriver här ända får er att förstå vad jag är ute efter och vad min musik handlar om.
Det ligger i min själ och i mitt blod.
Man ska alltid slå uppåt sa en vis man till mig. Aldrig neråt, därför då blir man själv en förtryckare.

Dom orden ekar i mitt huvud idag.

Men tack för alla besökare.
Välkommen in till min blogg…..

Jag slänger upp denna låt igen….
Den behövs!

PS, KAN MAN HA EN BLOGG SOM UNDERLAG FÖR EN TIDNING SOM AFTONBLADET?


12 responses to “Juan

  • Pierre Andersson

    Men du måste ändå va lite pantad, eller? Jag är lite nyfiken på vad du anser att DU gör för att göra samhället till en bättre plats än polisen?

    Det skulle jag hemskt gärna vilja ha svar på.

    Och det är inte lönt att du skriver nått inlägg för att svara på den här kommentaren. Jag kommer inte att läsa din blogg igen. Utan du får kommentera på min blogg eller så får du skicka mig ett mail.

    ”…akta dig från eld o djupa vatten”. Den låten ska du ha cred för. DEN är riktigt jävla bra!

    • kenring

      Det var väl ganska dumt skrivet, läste du inte inlägget.
      (Jack är med i KRACKUnited som ärt mitt fotbolls lag i Kenya.)
      Förresten, välkommen in till min blogg du med….

  • Patrik

    Vad har ”Jack” med saken att göra? Din musik (hip hop i allmänhet) provocerar Människor att vara mäktigare än andra genom att sprida våld och skräck. Hjärntvättar dom att tro att polisen bara gör fel. Gjorde dom fel när dom ingrep när det vart slagsmål efter din spelning? Tänk efter och va lite mer civiliserad än att springa runt och tro att du är någon jävla ”gangstah”. Du och din musik smutsar bara ner.

    • kenring

      Jag sprider inte våld min vän. Jack har jävligt mycket med detta att göra på grund av att hans historia kunde stått där i aftonbladet. Och då kanske liv räddas iställer för att försöka förstöra mitt. Hade inte jag spelat där, hade då dom skrivit om det? Nej men nu är jag en bov??? Vakna upp för fan, eller är era liv så fucking tragiska eller?

      Jack betyder fett mycket för detta.
      Han dör för fan, precis som hela vårt svenska samhälle.
      Och bara för att någon som ser det faktiskt berättar om det så blir det så här???
      Det är fan dags för folk att inse och försöka rädda det.

      Och det är mitt mål.

      Jag ser världen, du gömmer dig för den.

      Statsminister 2022 ammanagojdon!

      Peace

    • Felicia Ranta

      Haha! Man kan inte annat än skratta åt din kommentar. Babylon kommer falla och inom några år kommer du se vilka som hade rätt och vilka som låg steget före.
      Du sitter hemma i din svennevilla och tror att du är så jävla trygg och beskyddad men aina kan inte göra ett skit om du hamnar i trubbel.
      Jag hoppas av hela mitt hjärta att något händer dig någon dag och att du då inser att det inte var så jävla smart att lita på plitarna!
      Om man tror att polisen är ”rätt och bra”, det är då man är hjärntvättat!
      DU SMUTSAR NER!

  • Obee-One

    Om det nu inte VAR du som som skrev det omdebatterade inlägget, och det istället bara var ”konst” framfört av en komiker, då kunde du ju klart och tydligt ta avstånd från innebörden av det?
    Men det har du inte gjort. Bara bortförklarat det.
    Alltså kommer alla att tro att underhållning för dig är att se ungdomar skada varandra.
    Och det kommer från nån som har egna barn.
    Måste vara a bitch att leva upp till myten om gangstarapparen.
    Det drar ner dig i skiten, mannen.

  • Johanna

    Du är så sjukt värd!

  • Stazz

    Ken, det är jättebra att du sätter spotlight på allvarligare problem, men!:
    Om du sänder destruktiva signaler i din närmaste omgivning, då spelar det ingen roll hur mycket gott du vill åt Jack.
    Det är ungdomarna i Sverige som ska vara med och göra världen bättre, men inte om de är fyllda av hat och bara vill slå ihjäl varandra.
    Inte om det enda dom orkar bry sig om är en fet guldlänk och respekt i området där de bor.
    Vi vuxna har makten att ge dom lugnet, styrkan och livsglädjen – som man måste ha för att orka rädda andra.
    Den man som har elden i sin hand kan tända ljuset i en annans.
    De rika ländernas pengar kan inte förändra världen, men omtanken visad för den människa som finns framför oss kan det.
    //God bless, son

  • Norrie

    Jag ælskar din musik och jag VET att du lægger ner hjærta på den, det mærks eftersom du i stort sett blir bættre och bættre!

    Men min fråga lyder: Du sa att big fred skrev inlægget och han nekar i afonbladet att han har skrivit eller han sæger att han inte ens var på plats. Ær det du som fittar dig och gømmer dig før problemen? eller han?
    FredUt B

  • carlos

    ken fy fan skit i alla jävla hatare! och en sak har jag att säga till alla hatare: fuck u och skaffa något liv varför går ni in på kens blogg om ni inte gillar honom?! skit i honom då om han e en sån wanabe eller hycklare!

    ken du e fan bäst!!:)

  • Krs

    Tidningar skriver det som säljer. Visst är det tragiskt…

    Vem är det som publicerar och säljer våld i det här sammanhanget?

    Ha det
    Krs

  • Kn

    Gång på gång gör media allt för att smutskasta Ken och allt Ken gör. Jag tycker det är patetiskt att Aftonbladets journalister inte har annat att skriva om. Att en blogg uppmärksammas så mycket pga ett inlägg om poliser och skottlossning, något som inte ens hände. Borde man inte fokusera på att Aftonbladet har blivit en jävla skvallertidning som smutskastar människor utan att ha ren fakta??
    Ken kan inte ansvara för vad ungdomar väljer att göra. Det fanns våld, bråk och knark före Ken också, så mycket makt har han inte. Ken hade inget med bråket att göra, ändå las en bild på Ken upp med stora rubriker och det visar bara
    Att Ken fortfarande lyckas skapa rubriker för minsta händelse som råkar utspela sig i hans närhet, visar bara att Ken säljer lösnummer, Ken är intressant, Ken är oförutsägbar.
    Ken är den alla älskar att hata

Kommentera

