KEN RING HIP HOP TOUR 2010

Efter många om och men så har jag bestämt mig för att återkomma till Sverige till sommaren för att turnera.
Eftersom det gått så bra med HIP HOP albumet så måste jag göra en ordentlig turné för detta albumet.
Grammis nominering och MANIFEST hederspris känns riktigt fett.
Och framgångarna med detta album har varit större än något annat album sen Vägen Tillbaka.
P3 har roterat ”Nu måste vi dra” riktigt bra och jag har haft back up av SVeriges bästa skivbolag.

Jag kommer turnera den 6e Maj till den sista September 2010.

Med på turnén kommer Allyawan att medverka som support.
(Han och jag kommer samarbeta på ett album i sommar)
DJ 2Much är vapendragare som vanligt.
Kommer även köra med Live band + dj på dom större spelningarna.

Har en riktigt grym line up för låtar.
Jag firara ju också 10 år som artist och tio album så alla gamla klassiker kommer köras.

Mamma, BB berättelsen, Grabbarna från förorten, Eld och djupa vetten, Ta det lungt, Låter för barnen, listan är lång…

Känns helt rätt att göra, saknar verkligen att stå på scenen och det ska jag göra.
Jag är helt hype och så här hälsosam har jag aldrig varit.
Ska explodera på scenen, hehe.

ALLA kan boka, fritidsgårdar, festivaler, klubbar etc!!
Kommer bli grymt!

Bokade städer redan nu är följande:

Gävle, Göteborg, Malmö, Norrköping, Stockholm, Hässleholm, Jönköping, Oslo. Datum ej bekräftade.
Kommer inom kort.

06 JUN Mölndal
27 JUN Bergen

PS. 2 Legender Utan Penger 2 och Beng Ring kommer spelas in under 2010.
Ny video ute snart… Hehehehe

Maila mig på kenringbb@gmail.com om ni vill boka eller hjälpa mig att boka mig till eran stad.

Må Bäst!

KEN RING 2010


40 responses to “KEN RING HIP HOP TOUR 2010

  • shoordy

    fan va nice =) hoppas du kommer till växjö i sommar…

  • ken kung

    Ken, jag gör absolut vaaaaad som helst, bara du kommer till väsby igen,
    vill så jävla gärna se dig igen,
    Snälla kom, jag kan försöka fixa in dig i folkets hus, om du ställer upp.

  • Ken Ring Tour 2010 « The Official DJ2MUCH Website! | Online

    […] A handful rappers in Sweden have been nominated for the Swedish grammy awards, Swedish rapper Ken Ring is one of those rappers and after moving back to his roots in Kenya from Sweden to build his resort, and creating a football team he is gonna come back to Sweden this summer for his 10:th album tour. Together with rapper Allyawan and DJ2MUCH the tour is gonna be widespread through out all of Europe. From may the 6:th to late september has tour dates and venues already been booked. Read all about it on his own blog (in swedish). […]

  • oscar

    kom och spela i mariestad🙂 du är kingen!

  • johanna johansson

    tja ken ring min lilla syser vill att du kommeroch gör en tuner här i lingköping min lilla syster vill gärna det

  • danne

    fett!! Må bäst!

  • HALLÅÅÅÅÅ!!!!!!!

    Efter många år som artist och svängande recognition så förtjänar du detta.

    Hoppas över hela mitt hjärta att det nya albumet ger en grammy och ännu mera recognition.

    Kommer ihåg att jag skrev att du borde göra en riktig feelgood låt förra sommaren. Och så kom Nu måste vi dra, förmodligen den bästa svenska låten som gjorts på flera år.

    I vilket som helst, Gör ett beat till young buck då?🙂 Eventuellt ett till Lloyd banks, som med sin nya singel Beamer benz or bentley har börjat göra wonders igen!

  • tobbish

    Fan va tungt, 2 legender utan penger & Beng ring!!!! längtar galet till dom + nya videon.. kommer det komma en ep innan?

  • Tanya

    SER FRAM EMOT DET!!!

    DU E BÄST
    OCH DAVIDS TEXTER ÄGER

  • -

    omg ken, folk säger att du e död?!
    Snälla uppdatera måste få lite fakta!

  • ey

    Ey, ken ! Känneru Pia Peltonen?🙂
    snälla svara🙂 Ey, du e den bästa av dom alla ! Älskar älskar ! Peaceout mannen

  • Johan

    Kom till Eslöv i sommar😛

  • G

    fan va sjysst, kom till Linköping också🙂

  • sebbe

    du kommer alalfal till gbg fettt soft!!! men var i gbg kom till bergsjön!!:D peace

  • Anonym

    kom till norra botkyrka plzz !!

    peace

  • Isabell 11 år.

    Just nu hör jag på ”Nu måste vi dra”.
    du är jätte duktig.

  • anonym

    din nya låt ägerrr bror vill träffa dej nån gång:)

  • johanna johansson

    hjggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

  • alexandra177

    synd att pato pooh inte är support längre😦 ni ägde förra sommaren

  • ss

    hoppas du kör dödensgrändsland om du nu ska köra old school låtar! din bästa låt genom tiderna!

  • Martin

    Kom till Helsingborg!😀

  • Diana

    Shue Livsglöden ! snälla kom till Eskilstuna ! vill se dig igen så fett känsla helt obeskrivligt fan!!! Love you man ! Du & dina låtar ger en styrka till varje steg man tar ! Hoppas man ser dig här med

  • MArcus

    Tjena Ken Kom till östersund till yran, Skulle vara det fetaste!

    Snackade med dig förut om yran och bad dom som styr allt att kontakta dig

    Big up Till dig ken!

  • Aleks

    Ken Ring kom till Helsingborg, du vet vi e många som vill se dig här!

    Ken, du får mig att tänka, känna och leva!

  • dj

    äääääääää

  • dj

    vad gör du i kenya ken ring kelian knarris????

  • Markus Bergsjön

    Fan vad kul att du kommer till Götet man. Och borgarkommunen mölndal, hehe. Kommer ihåg när du spelade på gothia-cup en gång. ”artisten” martin fick ställa in och jag jublade högt när ditt namn kom upp istället. Välkommen till Göteborg.

  • Markus Bergsjön

    Nu finns Facebook evenemanget: KEN RING HIP HOP TOUR 2010

    Gå med vet jag😀

  • erik

    Jaoouuuu Ken Kan du komma till brottby perre vet var de e Du har min facebook Erik skate peterzzon😀

  • Tim

    shoo ken kom och spela i norrköping fan … det är du som är kungen fan !

  • in-ki

    Fett att du kör old school😀

  • I LOVE KENRING

    HEJ KEN RING KAN DU UPPTRÄDA PÅ ÖREBRO BER DIG I VARBERGA IS ÖREBRO

  • bodi

    shoo, vill gärna veta när du ska vara i malmö o göra din grej. kör hårt man.

  • malin pettersson

    hello ken ring🙂 vill bara säga att jag alltid lyssnat på dig och kommer alltid att göra, fortsätt med vad du gör. hoppas du och din familj har/har haft det bra i afrika. se till att spela i stockholm i sommar. jag är nyinflyttad och längtar efter att slippa åka över hela sverige för att få se dig uppträda🙂 peace malin

  • jontish

    tror ni ken svarar elr han e fan kingen sen läser han igenom allt och kanske gör det ni säger man han kommer aldrig svara😦 tro mig jag har försökt typ 1 år det var fan slöseri med tid mannen :(((((( men om du ser detta ken så ska jag bara säga du äger fan ut alla swedish shit och hoppas du hitter en studio i kenya flempan 141 peace mannen den största av alla rip eazy e rip tupac länge leve 90s best fucking rap and hip hop :))))))))))))))))))))))))))))))) ps det är fel på min data typ nästan alla knappar är borta😦

  • jontish

    Kenneth Kiprono Ring är mannen alla snackar om yeah big up ken😀

Kommentera

