Ring Resort DIANI BEACH

Jag håller som sagt på att bygga en resort.
På Diani Beach söder om mombasa mitt i Kenyas bästa semesterort.
Tänkte beskriva lite kort om vad det är för typ av resort.
Tanken är att det i slutet ska bli en stor musik studio och en resort med restaurang, bar och 8 bungalows.
Det kommer vara helt klart till nästa år.
Så officiellt öppnar vi 2011.

Min tanke är att denna resort inte ska vara som ett vanligt traditionellt turist ställe.
Jag vill ge mina kunder Afrika på riktigt.
Istället för vanliga vakter kommer det vara krigar Masaier som jag hämtar från bushen.
Jag kommer erbjuda traditionell grillning med allt vad det kan innebära.
Det kommer finnas traditionell palm sprit istället för parasoll drinkar.
Färskt afrikans bröd på morgonen.
Grym Afrikansk mat på kvällen.
Det kommer vara ett all inclusive ställe.
Det betyder att all traditionell mat är gratis, all kenyansk sprit är gratis.
Självklart kan man även köpa annan mat eller annan sprit samt öl mot en mindre summa pengar.
Lite pris exempel:

1 öl 10kr.
Kyckling med pommes frites 25kr.

Men som sagt allt kenyanskt ingår i priset.

Även transport ingår till och från flygplatsen.
Jag kommer hämta riktigt grymma kockar som ska stå för all mat.
Självklart ska allt lagas öppet vid grillen så kunderna får känna på hur det går till att laga maten.

Jag vill kunna erbjuda afrika utan över priser.
Men hålla 5 stjärning klass på stället.

Självklart finns det möjlighet till Safari, Delfin simmning etc.

Boendet kommer vara i Bungalows.
Jag har byggt klar den första inom en månad.

Nu kan du testa och komma ner.
Jag har nämligen blivit partner med en annan ägare av privata Bungalows.
Så tills mina är klara så kan jag köra med hans.
Och dom kommer bli ungefär likadana och ligger bara ett par hundra meter från min byggnads plats.

Detta är boendet.

Med huset så får man en egen pool.
Riktigt fet. Hehe.

Finns en grym ute plats också.

Det är ett hus med 2 sovrum med en dubbelsäng i varje.
Man hyr alltså hela marken.
Och man har sin privata vakt på marken.
Hela ”compounden” är din.
Det ligger 200 meter från stranden.
En strand som kanske är världen fetaste.

Huset ligger mitt i smeten men ändå avskilt så man kan vara helt privat i sin compound men ändå ha allt runt hörnet.
Så här ser sovrummet ut.

Det är en riktigt fin Bungalow.
Priserna är nu för första test perioden enbart 1500kr per natt.
Spelar ingen roll hur många det är men huset passar för upp till 4 personer.

Välkommen ner!!

För att boka så hör av er på kenringbb@gmail.com så tar vi det därifrån.

Kolla gärna google för att se på området.
Sök bara på DIANI BEACH så ser du hur det ser ut i området.

NÄRMSTA VECKORNA SÅ KOMMER JAG OCKSÅ SKRIVA PÅ RESEDAGBOKEN.SE
MÅ BÄST!

Tryck här för att komma till min profil på resedagboken


20 responses to “Ring Resort DIANI BEACH

Kommentera

