K.R.A.C.K UNITED

Idag skäms jag lite över att vara svensk.

Enbart två människor av dom cirka 1200-5000 människor som är här varje dag har hört av sig och vill hjälpa.
Ametist och en kille som blivit proffs i England. Filip. Tung snubbe.
Grym respect till er två.

Jag vill att resten nu läser vad jag skriver och kanske någon har något att bidra med också.
VILL INTE HA ERA PENGAR!
Bara hjälp med utrustningen.
Det är svårt att få tag i det här.
Ett par skor används här i flera generationer.
Så mycket kan 160kr plus porto ge någon annan människa här i U världen.

Nu ska jag berätta lite om laget.

Detta är U 17 laget i K.R.A.C.K UNITED

IMG_4570

Det finns riktigt feta talanger i laget, jag skulle säga att typ 8 stycken håller klass av proffs standard.
Igår hade vi träning och jag passade på att filma lite när dom lekte med bollen.
Detta är resultatet:

Sen har vi U 13 laget i K.R.A.C.K UNITED:

IMG_4614

Tror speciellt på dessa små killar.
Dom har framtiden i sina händer med rätt resurser kan dom gå långt.
Finns en kille jag vill prata lite extra om.
Men först får ni se en av killarna som va en av dom få lyckliga jag fick med skor till.
Kolla på han här (enbart 8 år):

Sen har vi Jack.
En av dom många killar jag behöver hjälp till.
Jag kallar han Frank Lampard.
Han har nämligen skrivit F. Lampard på sin t-shirt.

IMG_4389

Fastnade lite för han. Tyvärr fick jag inte med mig skor till han men men.
Här kan ni se ett video klipp med när han spelar lite.

Han är typ den killen som gör resten av laget glada, alltid håller han på och skojjar runt och får resten av oss att skratta.
Tror han kan bli nått för han har energi och snabbhet som ingen annan.
Jag hoppas någon av er nu fattar att jag verkligen behöver hjälp här nere.
Det krävs mycket och jag vill verkligen försöka.
Jack förtjänar en ärlig chans i livet precis som alla ni fått.
Han lyser av kärlek men det runt omkring är tyvärr inte direkt ett bra liv.
Men med fotbollen kan han glömma allt det och fokusera på att spela och ha det kul.
Han förtjänar att få spela fotboll.

IMG_4383

Du kan hjälpa mig.

Jag behöver skor först och främst till typ 25 killar.
Fotbolls skor för grus.

Storlek 6-10

Bidrag till våra uniformer.

Koner.

Nät till fotbolls målen.

Linnen för att separera laget.

Och allt annat i fotbolls väg som benskydd, strumpor etc etc

Skicka helst genom DHL eller UPS för att vara säker på att det når fram.
Plus att då kostar det inte att hämta ut det här nere.

Min adress är:

Ken Ring
P.O Box 1664
Ukunda
Kenya

Vi har match den 15e mot Kenyas bästa lag.
Om ni hinner få iväg nått nu skulle det vara grymt!
Adidas i Hammarby Sjöstad har billiga grejer som fan.

Ni ska vi träna vidare.

IMG_4691

Ha en bra dag.

Ken Ring
CEO / K.R.A.C.K UNITED
Hehe

IMG_4722

För er som skrivit att ni vill bidra med en slant istället kan ni göra det genom följande:

För över vad ni än vill ge till detta konto:

Name: Ken Kiprono Ring

IBAN / Account Number: 030166331722

Bic / Swift: BARCKENXXXX

Bank Address: Barclays Bank Of Kenya, Ltd. Nairobi

SKRIV K.R.A.C.K UNITED på text till mottagaren så jag vet vart pengarna ska.

Tack som fan för er stund och hoppas ni kan hjälpa till.
Nu ska jag vidare, tänkte ha träningen på beachen idag.

Må Bäst!

Ken

PS:

Alla som skickar nått kommer få uppdateringar om exakt vart och till vem era saker eller pengar har gått….
Peace


10 responses to “K.R.A.C.K UNITED

  • Otis Ochieng

    You are doing God’s work, bless you!

  • s

    gubben de du gör för barnen är jätte fint, verkligen tummen upp. men en undran ? vad var syftet med namnet på laget ?krack ? låter lite hemskt, haha.

  • Nabil

    Hejsan! Nabil här. Tycker det är skitbra av dig att hålla på med det du gör, men jag har precis fyllt 17 så min ekonomi är inte riktigt en ekonomi som har råd med att skänka slantar. Vad jag å andra sidan skulle kunna göra är att skapa en professionell hemsida för ditt lag – gratis. Alla spelare skulle kunna få sin egna plats på hemsidan och en presentation. Hur låter det?

    Maila mig!

  • Marcus Törner

    Ken, jag ska fixa lite grejer och skicka ner, hoppas det går bra för er!

  • claudia

    tjena ken.är det amerikanska stl du menar i skor alltså 38½-44?. lemme know. keep up d good work!

  • tamara

    ser du dig själv som svensk? vad är du för etnicitet och vad har du för medborgarskap?

  • Mariah*

    Sjukt snällt av dig att tänka så långt.. ja vill så gärna hjälpa till.. ska kolla upp saker idag and i’ll let you know

  • Simon

    Du, jag har designat match tröjor till dig som K.R.A.C.K kan ha på sig vid matcher. Jag skulle kunna veta din e-post för att skicka en bild på den som jag har designat och tycka om den ok?

  • Kristian

    Tja Kenta. Jag ska fixa fram ett par skor och annan skit jag får tag på. Maila mig så jag har din adress så ska jag se vad jag får ihop.

  • André & Tess

    Tjenahej! Du gör en bra grej. Jag och Tess vill ge prylar med men vet inte vart vi ska skicka prylarna. Vill veta om det är mer prylar än fotbolls grejer ni behöver. Hör av dig på mail eller på något annat sätt så folk vet hur dom ska gå och så vart med du vet.

Kommentera

