Dagen efter

Ja, det känns bra som fan.
Tidningarna har hyllat plattan och det var ett viktigt steg.
Nu hoppas jag att idag får ni alla som förbeställt.
Det är också viktigt att om eran lokala skivbutik inte har skivan så be dom ta in den.
Men nu ska alla ha den….
Idag skulle jag faktiskt vilja höra eran fullständiga feedback där ute.
För det ju för er som skivan gjort.
Så ni som har skivan, vad tyckte ni?

Hehehe
Nu är det Clarion Hotell som gäller.
Det kommer bli riktigt fet fest! Kom förbi?
Kom även till Bengans om du vill ha ditt ex signerat kl 16.00 på fredag.
Men nu vill jag ha er feedback på plattan!

Video bloggar på rodeo ett par dagar också… Tryck här bara


72 responses to “Dagen efter

  • buck

    Fet skiva mannen

  • sundsvall

    änglabarn, bland de bästa ja hört

  • tomas

    ken dina skivor blir bättre o bättre mannen lova mej att spela in musik tills du dör. Äntligen hemma var en klassiker men denna skivan e mer klassiker

  • Mörten

    Hej Ken! Tack för senast. Nu ligger intervjun vi gjorde med dig uppe här: http://www.press2play.tv/Musik/ken-ring-bygger-crib-i-kenya-3-971.aspx

  • anna braun

    Hej Ken

    Undrar om man kan få tag på dig på något sätt. Skriver en uppsats om hiphop och religion och har i din texter hittat flera referenser till Gud som tex i Räck dig min hand:

    ”åkte ner till Kenya blev fäst i en kyrka kärlek till gud o han gav tillbaks styrka
    Nu ger jag d till polare som fryser
    titta upp o se hur stjärnan lyser
    tappa inte hoppet..snälla lev vidare
    glömm inte bort att du e en av guds krigare vi behöver varann så ge mig din hand genom hav,väg,dalar och sand”

    Och jag undrar om det skulle vara möjligt att få ställa några frågor via mail eller telefon om hur dina texter och Gud.

    Det här är ingen sensationsjournalistik utan skall bara användas till en uppsats där man inte får citera fel. Du kan även vara anonym om du vill och självklart får du läsa igenom det jag skriver innan jag tar med det i uppsatsen.

    Hoppas du hör av dig

    Min mail är annabraun@live.se

    Hoppas du får en trevlig dag

  • Marco T

    Jadu Ken, vad ska man säga. Tårar, glädje på samma gång. Du har gett mig allt jag förväntade mig + lite mer.

    Ses på fredag !

  • Daniel

    Bästa bästa bästa plattan på hur länge som helst, låten till din syster är bland de bästa jag hört och som berört på länge!

  • daniel gbg

    jävligt tung skiva, fett gjort!!! du är den bästa svenska hip hop rapparen!! Peace

  • Emmeli

    Riktigt bra en del spår. skön som fan!

  • ToBBish

    jävligt tung skiva kenta! lycka till i kenya shuuu!

  • ToBBish

    jävligt tung skiva ken! lycka till i kenya shuuu!

  • tim carlberg

    Den var skön!

  • tedda

    ken, när kommer albumet på spotify? sjukt sugen på att höra det, verka rikigt fett peace

  • Miche

    Tjena kenta! Den va fet som faan ska du veta.

    Bästa låten är ”Min musik” fetaste beatet. Spelade för hela Linköping igår!

    PEACE !

  • adde

    Fan va tråkigt!!!

    Nu blir det den tredje skivaffären jag åker till och alla säger att skivan är försenad och ditt skivbolag säger att det är försening på tryckeriet TYDLIGEN..

  • Woodi

    När kan man köpa låtarna på Itunes??

    Lycka till i Kenya!

  • Jonas

    skitbra skiva😀. Gillade alla låtar utom wharuup.. får rysningar när jag lyssnar på änglabarn, så jävla bra låt ;)// Peace

  • qwerty

    Vilket datum släpps skivan på spotify?

  • Robin

    Ken du är fan Sveriges tyngsta rappare!
    Skulle bara önska att ja kommer nå upp dit med :D!

    Riktigt skön klassiker. men också tung som fan.
    bra texter som fan

  • Robin

    Ken riktigt bra klassiker men också tungt.

    Du är Sveriges tyngsta rappare!

  • Anonym

    Riktigt bra skiva, låtar som Änglabarn, Ber en bön och Dödens Gränsland påminner mig om dina första plattor som jag gillade. Tycker inte att dom senare plattorna har hållit samma klass.

    Men.. låtar som Wharrup och Bror tål jag inte alls, avskyr soundet.

  • Simon

    Man plattan har fortfarande inte kommit till Växjö.. Det e ett ställe som har beställt den men d e något som går segt o dom vet inte när den kommer
    Tror du att du kan kolla upp d?

  • MADDE

    lyssnar på din skiva nu.. den är riktigt grym. du är grymmast av alla ken.

  • Meron

    Tung skiva speciellt fån dödens gränsland framåt enda till hip hop. Mindre bra spår 1-3 + bror Tyngst: Min Musik, Africa, änglabarn och bäst utan tvekan ber en bön. när violerna lr va d heter kommer in i slutet tar dom låten till en helt annan dimension. Ber en bön e fan top 5 av alla låtar jag hört genom tiderna. Props

  • Simon

    Klockrent album rakt igenom! Kanske den bästa hittils i svensk Hiphop!
    Tack som fan för musiken!
    Riktigt jävla tungt. Peace

  • Ras Tilda

    massive! big up ken!

  • Ras Tilda

    when and where is the releaseparty?
    in stockholm and really would like to kick it wit ya guys

  • affe

    har inte fått den än fast jag förbesstälde från bengans:/ kefft som fan

  • ta det lugnt

    TUNG SKIVA

  • Alex

    En man ensam på en bänk, ser sig omkring folk glor på han som ett skämt.. han darrar och e hungrig, i fickan har han inte ens en hundring.. pank hungrig och fucked, det hjälper inte att hane svart.. ingen vill hjälpa när han nu börjat tigga, det enda valet är att sno en väska ifrån en kvinna.. nu har han pengar, för att äta.. men hedern i han är fördärvad.. varför har han hamnat här, föräldrar och syskon lever i paradisets värld… ensam kvar i detta svåra svenska land, rasism och en stat som inte vill hjälpa han.. kan någon förklara varför limmet blir hans bästa vän?, kanske för att socialen nekar han ett hem. Svår smärta det ömmar i fötterna, folk håller för näsan skriker att han luktar. Fuck allt det blir bättre på kåken, där får man iaf en grattis dusch bre.. han tar på sig luvan går in på swedbank, resten av historien är redan här. Kåken bli en lugn plats, ända tills det är frihets dags.. tillbaka till en verklighet som ni inte kan ana, han orkar inte mer och hänger sig i en snara.. hur många ska lida för att folk ska fatta, Svenskar som Blattar.. Vi Är Fucking Samma. Svennar Som Blattar, vi är Fucking samma..

  • selma

    Finns verlkigen INGEN som levererar som du! tvär nöjd med plattan.nu har jag så jag kan pumpa i högtalarna tills du kommer tillbaka from africa hehe.. heelt galet att du ska flytta.inte bara till ett annat land utan en helt annan värld.faan va spännande. grattis ken & tack igen.

  • Anonym

    Ken, några nya projekt på g?
    Hade varit riktigt fett med en skiva med bara klassiker som Änglabarn osv.

  • Johannes

    Änglabarn gav mig mer rysningar än zutten yaaa hahaha behöver man säga mer eller?!?! Fucking klassiker… Albumet hiphop är inom svensk hiphop som All Eyez On Me var för staterna. Ken Ring som statsminister nu på en gång!

  • bash

    tung, finns inget mer å säga😉

  • 163

    första gången i mitt liv jag gråtit till en låt…Ken Ring, sveriges i särklass bästa låtskrivare..ingen berör som du mannen.

  • turez

    Hörde Vi måste dra när de körde den på The voice när du var där. Det är den enda ifrån den nya plattan som jag har hört och den var kanon! Som alltid så levererar du bra låtar!🙂

  • Danilo

    Lika tungt som vanligt Ken! 10 år av din musik och jag diggar din musik som om det var 10 år sedan och man var en snoris. Måste säga det att Dödens Gränsland 2009 tar det tillbaka till Vägen Tillbaka. Tack för ännu en lyclad skiva!

  • alexdinho

    va ska man säga ken, ännu en fet platta av dig. hoppas de kommer fler. redan lagt in plattan på mp3n. kommer bli nice o pumpa den imorn påväg in till skolan på den bullriga tunnelbanan. så jävla äkta texter. all världens cred till dig mannen. peace

  • Anonym

    Du borde släppa en video/singel till Änglabarn, skulle garanterat bli en hit.

  • Jocke

    Ken klockrent album! älskar låtarna!
    änglabarn och ber en bön, får rysningar!

    klockren! tack! peace

  • Oz

    Riktigt tung album Ken!

    Må bäst

  • rickp

    Kul att jävla Ginza i örebro inte har fått in den och kanske inte kommer ta in den, kul😦 fan vad arg jag blir då kunde man lika gärna beställt hem den från cdon eller ginza fan😦

  • e

    jävligt tråkigt att ja inte fått skivan ja förboka från ginza än…

  • JNTE

    Ken, Vilken tid börjar det när du ska till Hangloose imorgon? ingen vet, tell me the time and i will be there with all ma bois!

  • josefin

    inte fått min skiva än…men har hört att den va tung

  • Lexo

    Jävligt bra skiva!

  • sulle

    den va feeeett!

  • Jenny

    IDAG hoppas jag att skivan kommer från bengans…..hade fan gått fortare att köpa den på stan.:/ Ser framemot skivan!!

    Recension på skivan i Gävle Dagblad
    http://gd.se/noje/skivrecensioner/1.1363510

  • Admir

    Skivan var riktigt tung gillade de flesta låtarna. Riktigt bra beats och text. keep the good work up =)!

  • shoordy

    skivan va feet.. en av dina bästa skivor..
    gillade inte wharrup så mkt men dom andra låtarna var riktigt bra.. du är grym ken..lägg aldrig av med din musik..utan dig så dör svensk hiphop..

  • shoordy

    ses i växjö den 2a oktober:) ska bli fett som fan!!!

  • Jonas

    Ken, du är i en särklass i Svensk Rap. Ingen musik berör mig som din! Och i tillägg gör du några av de fetaste låtarna i Hip Hop…ever!

    Det är detta du är här för Ken, detta är gåvan din! Inte sluta med det….fortsätt att beröra och inte minst…underhåll….Wharrrup är det råaste på mycket länge!

  • Flisen

    Grymt imponerad!
    Bilden av dig har varit både positiv och negativ genom åren.
    Men nu kan man väl inget annat säga än :Grattis!!Du har tagit sig i kragen, och fy tusan vad det svänger!!
    Love it!!
    Hoppas det kommer mer!!

  • Flisen

    Det enda som jag inte gillar är snubben i början av videon (Nu måste vi dra)…Kunde han inte lärt sig texten till Gramps morgan låten iaf!
    Haha…..

  • k.RAW

    big ups från norrland man. det här är vad svenks hip hop behöver. 1

  • Anton

    Fett!
    Asså den här skivan och Äntligen hemma är så jävla bra. Har inte gillat dina tidigare grejer innan det, där kändes det mest som att du hade en påklistrad attityd.. nu känns det som att det kommer från hjärtat och jag älskar det.

  • Anders

    Feeet skiva Ken! Den är verkligen en Hiphop Classic. Big Up! Wharrup hela sverige! Ken lycka till med ditt bygge i Kenya nu och ta hand om din familj. God Bless You!

  • Frank

    SKivan hade då inte kommit till mega store i täby i torsdags inte.

    Han kunde inte lova att den skulle komma för än ev. nästa vecka. Fan va dålig koll på släppet dem bakom dig verkar ha??

  • Jocke A

    Den var bra, men ”Mitt hem blir ditt hem” är fortfarande din bästa skiva.

  • Kimpa

    Hela Södertälje diggar och creddar din skiva efter att jag pumpat den ur bagage luckan hela kvällen igår!! GRYYYYYYM! Sluta aldrig med musiken Ken! Du är bäst och de vet du! fuck alla andra de är Ken ring som gäller! Ber en bön, godmorgon, änglabarn, nu måste vi dra, alla redan nu klassiker! ETT minus hade skivan, att du inte hade med remixen på nu måse vi dra!

    Ha de sjuk fucking bäst!!

    /Kimpa och hela södertälje

  • Anonym

    Riktigt bra skiva ken, fyfan vad sköna låtar…ser fram emot se dig i ängelhom peace

  • Matte

    Grym skiva Ken. Det bästa du har gjort enligt mig. Men! Nästa gång du har med stråkar i en låt, använd live stråkar!

  • Frank

    Bäst på skivan är utan tvivel…
    Hiphop – En av de bästa låtarna m. ken någonsin. Text- o musikmässigt.

  • Lindängen 040!

    Big up Ken för den nya plattan!

    Peace o blaze skunk.

    Wharruuup

  • jack

    ken du måste hitta te baka te dit gammla ja mannen dina låter blir bara mer och mer som staden vill

  • Roosen

    Du är Sveriges i särklass bästa rappare!
    Please man, keep this awesome work up and share your wonderful music with all of us.
    Ja, vad ska man mer säga…? Lyssnar på albumet på Spotify, och ber en bön ger mig rysningar och är inte långt ifrån tårar mannen, helt sjukt vad en låt kan beröra, hoppas din syrra blir bra!🙂

    // Roosen

  • K

    tjena.
    WHARRUP knäcker allt! bästa hiphop bangern någonsin..
    ”ber en bön” är så äkta att man nästan inte fattar. shiiit
    en fruktansvärt bra platta. har beställt den från cdon idag!

  • Borlänge BazyB

    fet skiva ..
    du va i borlänge för ett tag sen på tjärna ängar undrar om det blev nån musik video egter som ni spelade in hör av dig

Kommentera

