Idag släpps HIP HOP!!!!

Det känns som en speciell dag i mitt liv.
Denna låten sammanfattar nog min känsla idag.
Så först ut:

Min Musik

Ska sova nu….
HIP HOP UTE IDAG!!!!!!

Ken omslag 33 dpi


37 responses to “Idag släpps HIP HOP!!!!

  • Simon

    Fan ville se den nu men d går fortfarande..
    Hoppas d går innan man slocknar
    Ses den 2:a okt man!

  • Simon

    Nu såg ja den! Man blev helt såld derekt!
    Man vilket beat, text o vilken röst du rockar låten me! Shii..!
    2:a Okt man! Glöm inte;D

  • Johnny

    Lycka till ken , Du är värd det man Glöm Aldrig mycket respect till dig

  • spegel

    Dude, wtf, haru släppt den nu?

    SÅ JÄVLA BRA!!!!

    Guess who’s goin to buy it!?

    Fet respekt till Dig mannen.
    Kul att media för en gångs skull skriver om Dig utan att fråga hela tiden vad som eg. hände under vattenfestivalen.. Shit, drop it, get over it, and see the new improved Ken ”Madda fakkin BB” Ring..

    Anyways, big up och tack för nytt släpp!

    // zajko medz

  • malin

    grattis till skivan!!!

  • oscar

    riktigt skön låt, hoppas dom andra håller samma klass eller mer .

  • Yasher

    Geeee Ken !
    Den bästa nu ska jag dra o köpa ditt nya ablum 9 st!
    lycka till min Kung!

  • Dzemo

    Fet stor respekt till den största!

    Man måste visa sin uppskattning till en artist som man har lyssnat på i tio år, oavsett vad folk har tyckt om Ken genom åren så har min syn aldrig förändrats. Ken har och kommer alltid vara gatans talesman, från alla becknare ute på gården till oss hiphop-heads som sitter och bumpar din musik, Tack för ännu en klassiker!

    Du är uppskattad mannen!
    one love

  • Amanda Kyle

    Grattis till en jätte bra skiva🙂
    Lycka till i Kenya och med hus-bygget.
    Vi kommer sakna dig i Sverige.
    Ha de skönt

  • MADDE

    SÅG DIG NYSS PÅ VAKNA MED THE VOICE.. FETT FIN ÄR DU!

  • Dre

    Så galet bra KEN! Precis som alltid, nu blir det Ken hela dagen, ikväll smäller det på San Siro, italienarna ska tystas!

  • Abbe

    Ken din jävla hund, vart fan är låtarna på spotify, sitter och väntar bre, jalla hamschi!! wooii!

  • diana

    kom till e-tuna keeen !!!

  • Per 14 år

    Jag vill bara säga att jag tycker att du är en otroligt misslyckad och dålig människa. Du skulle ju kunna skriva bra musik men istället väljer du att rappa om att våldta Madeleine, spränga regeringen och att du hatar Reinfeldt.
    Sen finns det andra texter om att du är ledsen för att du inte har vårdnaden om Rebecka. Är du förvånad?
    Du kanske inte har tänkt på det men Fredrik Reinfeldt har barn som dig. Hur tror du de mår när de hör någon rappa hattexter om deras pappa?
    Du är en människa som tror att man inte behöver kämpa i livet. Det finns inga ursäkter för hur du har fuckat upp ditt liv. Man kan inte skylla på att man hade det jobbigt hemma som ung.
    Det finns folk som har tagit sig hur långt som helst i livet som har växt upp i väldigt fattiga hem.
    Du hjärntvättar Sveriges ungdomar att Regeringen suger och du uppmanar de till kriminalitet. Jag är inte ett bortskämt barn men inte gör jag kriminella handlingar för det. Sverige skulle vara ett mycket bättre fungerande land om folk som du inte fanns.

    Du är fortfarande än idag inte en
    förändrad människa. Du är och kommer alltid förbli en av tusentals misslyckade ghettomänniskor.

    Jag hoppas att du läser detta och att texten träffar dig.

    • Christian 22 år

      Per 14 år:

      Du pratar om en låt som Ken spelade på vattenfestivalen 99.

      10 år sedan.

      Då var du 4 år.

      Bara för att du precis upptäckt att du gillar att skriva om & kritisera andras verk behöver du inte påpeka detta för skaparen. Fokusera istället på att försöka skapa något eget ifall du inte är nöjd över hur andras verk ser ut/är. Världen är full av misslyckade artister osv, de flesta kallas recensenter nuförtiden.

      Eftersom du är 14 så har du fortfarande tid att styra upp livet.

      Kör hårt.

      • Per 14 år

        Tja Christian. Ja, jag är mycket medveten om att Ken spelade den låten på vattenfestivalen och därefter hamnade i fängelse. Och det var mycket lång tid sen… Men jag upplever att Ken inte har mognat så mycket som han påstår. I somras blev han t.ex. anklagad för att stjäla ur en klubbs kassa som han spelade på.
        Och ja, det stämmer att det är lite grinigt av mig att kritisera här på hans sida då jag egentligen kanske borde hålla mina åskikter inom mig pga av att andra kan ta illa upp. Men det som gör att jag skriver detta är att jag saknar respekt för Ken Ring då han har svårt att se saker från olika perspektiv såsom att han säger att han hatar USAs politik och att Fredrik Reinfeldt är ”bulad”. Jag tycker det är fel med personangrepp på Reinfeldt eftersom han har barn såsom Ken Ring
        som kan ta illa upp.

        Och jag vill svara på andras kommentarer att jag är en mer självständig människa och har mer livserfarenhet än mina jämnåriga vänner. Detta kanske beror på att jag bara har växt upp med min pappa eftersom ”ja exakt min mamma dog i bröstcancer när jag var sex år”
        Min pappa är inte en dålig pappa men han kan vara lite ohjälpsam ibland och därför får jag göra mer saker här i livet än de flesta av mina jämnåriga.

        Jag vill tillägga att jag håller på att skapa egen musik.

      • kenring

        Lägg ner ultima thule grejen broder….

      • Per 14 år

        Sista kommentaren…
        Jag är ABSOLUT inte rasist som du syftar på ”kenring”. Rasister är helt pangade i huvet och de äcklar mig.
        Jag hoppas att du inte är Ken Ring utan en annan grabb som inte riktigt förstått mina ord för vem du än är har du verkligen inte förstått vad jag pratar om.

    • Sara

      Per 14 år !
      Blir så förbannad när jag ser vad du skriver.
      Kom inte å snacka att han inte har kämpat för att komma ditt han gjort i sitt liv, förvånar mej inte om du fått allt serverat på ett silverfat hela livet, destutom vågar du bara komentera dom låtarna som massmedia redan komenterat i flera år!! Men du kanske inte är till räkligt gammal för att veta att hälften av det massmedia skriver är skitsnack och den andra hälften är en omgjord berättelse, Och att han inte har vården om rebecka, jag kan lova dig att det finns så många föräldrar som inte borde ha vårdnaden om sina barn, Ken är en bra pappa, med den kärleken han har till sina barn så är det han som borde ha vårdnaden, Vet du hur många missbrukare det finns som är advokater, poliser tillexempel, det är såna människor som jobbar med att få ett bättre samhälle, som beter sig precis likadant själva, fast värre för dom är falska!!, eller du kanske skriver till tjänstemännen också som är missbrukare att dom inte borde ha vårdnaden om sina barn ?? alla dom som slår sina fruar till exemepl?? Det är tur att vi har sånna som dej Ken ! Stå på dej! Du är bäst!

      • Per 14 år

        Nej, jag syftar inte specifikt på de låtarna som massmedia har skrivit mycket om. Jag tycker hälften av låtarna på ”Äntligen Hemma” från 2007 har ett dåligt textinnehåll.

        Nej, jag har inte blivat servad av några föräldrar i hela mitt liv eftersom jag bara har en pappa och pappor brukar inte bry sig lika mycket som mammor gör. Men jag tycker ändå att jag har lyckats ganska bra hittills i mitt liv.
        Och det är klart att Ken har haft en jobbig uppväxt och han verkar för mig som en ganska kärleksfull människa, men däremot tror jag att han inte alltid är lämplig som pappa.
        Förövrigt tycker jag ”Kelian” är en mycket bra låt där Ken visar sin kärlek på ett bra sätt.
        Och ja, jag är mycket medveten om att det finns många män som på skalet ser ut som helt vanliga män och går till sina snobbiga advokatjobbjobb varje dag och sen går hem och slår sina fruar och barn.
        Det är FÖRJÄVLIGT och jag skulle gärna spärra in de alla ifall jag visste vilka de var.

        Jag vill avsluta med att säga att jag ångrar inget av vad jag sa i mitt första inlägg för det är vad jag tycker men uppenbarligen tar många illa upp av att jag yttrar det här.
        Och jag känner mig inte träffad av folks inlägg om att jag är en patetisk människa som saknar livserfarenhet och påstår att jag har fått allt i mitt liv serverat på silverfat. För sanna mina ord… Så är det INTE!

  • Marita

    Måste hålla med Per 14 år till viss del men jag e en ensamstående mamma till 5 barn och mina barn har växt upp och lyssnat på Kens och andra bra rappares musik och dom har inte tagit skada av det.Men iof tycker jag Ken och Chooti och en del andra är bra jag lyssnar på dom själv fast jag e 42 år.Hoppas iaf att du får ett bra liv och att du vuxit upp nu Ken..Marita

  • susanna

    du är min kung!
    med din musik dunkande i högtalarna
    och i min mobil så mår jag bra.
    fortsätt med det du gör.
    och jag hoppas att det aldrig tar slut.
    helt hundra på att jag inte kommer
    få ett svar.. och nästan 98% säker på
    att du inte ens kommer läsa den här kommentaren. men men… värt ett försök som man brukar säga.
    keep it real KEN!

  • shoordy

    ken är den enda rapparen i sverige som verkligen gör riktig musik!
    ses 2a okt🙂

  • buck

    Hahaha eyy per din nolla

  • Manuel Frank

    Detta är absurt och snuskigt och före den delen patetiskt av lilla Per.

    Har du förlorat din mor Per och dessutom haft en farsa som skiter fullständigt i din välfärd?

    Har du fått leva på gatan med 0 cash och ständigt försöka överleva samtidigt som du är ensam och vilsen i en värld där en enda sanna kärleken finns i en fin familj eller hos sina vänner på gatan. Många ”vänner” på gatan lyckas sedan få en familj men fortfarande bevara den kärlek som är äkta.

    Ken har som det känns alltid vänt sig till hiphop för att sammanfatta, bearbeta och utveckla sig själv och sitt liv.

    Ken är grovt missförstådd av vårat äckliga svenska ”samhälle”,

    Då frågar jag mig hur fan man som 14 åring ens kan yttra sig om något sådant utan livserfarenhet.. Ha ha
    ha

    Ken… Du inspirerar mig som lyssnare och som musiker själv till att alltid vara ärlig mot mig själv och du har visat att det viktiga inte är att alla ska tycka om och förstå ens musik. Utan att vara ärlig men väldigt rak, inget skitsnack , Du bara slänger upp det där och om den som lyssnar inte fattar vad du vill ha sagt så kan dom köra upp en feting i röven.

    All respekt till dig Ken och tack för detta album.

  • Adam

    Finns plattan på spotify än lr? får väll ta mig o köpa det annars, kan ej vänta längre:D

  • Toffe

    Peran.. Jag antar du att du blir undervisad i hemmet och inte kommer ut så ofta, för om sanningen ska fram så verkar du lite efterbliven. När du blir äldre och kan se saker genom dina egna ögon istället för att se genom tunneln som som media och dina föräldrar skapar åt dig.

    Lycka till grappen..

  • Manuel Frank

    Per… – ”Det är FÖRJÄVLIGT och jag skulle gärna spärra in de alla ifall jag visste vilka de var.”

    lycka till med din framtid som åklagare och som kvinnomisshandlare…

    räcker 14 år för att förstå vad jag menar?

  • Manuel Frank

    Per 14 år…

    Du kommer märka en dag ett sammhällets normer och lagar inte på något sätt är kopplade till etik och moral.

    Det finns en verklighet där ödmjukhet och ärlighet varar,

    Kan man vara ödmjuk som kriminell?

    ”Självklart inte” .. jag hade aldrig ångrat ett piss av vad jag gjort och skrattat åt de som jag röjde undan min väg.

    Vad fan tror du Per ?

    klart som fan man är tvungen att fixa mat på bordet på något sätt, om nu slarviga politiker eller myndighetsmän drar in grova pengar i överflöd och struntar i skyddsnät för oss i ”sammhället” så måste vi på något sätt överleva. Du kan inte överleva ett helt liv mentalt endast på att följa sammhällets regler och normer och även den sociala oacceptans som vi har framförallt här i sverige..

    Tänk till lite i livet per..

    Undersök först mer noggrant så kommer du kanske kunna ta lärdom av det som Ken talar om..

    Något du kanske kan lära känna om dig själv under tiden är DINA fel och brister och rätta till dom innan du ens försöker rätta till någon annan…

    Det kommer gå snett för dig annars med den attityden du har nu. Försök också förstå innebörden i den typ av kärlek som skapas efter så många hårda år.

    Beklagar din mors bortgång.

    Men även om du bara har haft en pappa som förälder så kan du inte jämföra hans lathet och ditt extra göra hemma med en uppväxt där man tvingas in i kriminalitet för att överleva…

    du har väl tak över huvudet och mat på bordet? Du har iaf en förälder som finns där.

    Du kan aldrig….. aldrig sätta dig in i detta utan att ha varit i hans skor…

    /

  • Sara

    Per 14..

    sista komentaren va? sköönt !! att du äntligen la dej ner grabben, det är nog inte bara ken som inte fattar vad du snackar om … de gör inte jag heller, tror inte någon gör de, du snackar bara bort dej .. du är tom på argument😀 Fy fan de är såna människor som du som förgyller mina dagar med skratt ;D

  • Julian

    Ken ring är den absolut bästa rapparen i sverige , bäst flyt , bästa texterna osv… har nt hunnit lyssna å hans nya album men jag vet redan att det e bra … all musik ken gör är bra… han e ba bäst

  • Sebbe

    Denna platta är den bästa jag har hört imon svensk hiphop ..

  • fat fred

    tungt,

    kom o uppträd i soffe

  • Christian

    Han hamnade inte i fängelse direkt… däremot polisanmäld och sedan friad du kan läsa allt om händelsen här: http://www.pastan.nu/bloggen/?cat=10

    Ang kritik av USA och Reinfeldt osv… folk har dött i kampen för att vi ska kunna få skriva/säga/sjunga vad vi vill. Det kallas yttrandefrihet. I vissa länder där det råder diktaturer får man inte ens kritisera regeringen utan att man hamnar i fängelse. Man behöver absolut inte hålla med om något som Ken säger men man bör ge props till för att han säger det han tycker.

  • Crille

    Tjena, har lyssnat igenom din platta, har lyssnat på det mesta du gjort, och den här plattan är riktigt fet! så BIG UP! för det!, tack för att du fortsätter ge oss musiken som man måste ha i vardagen, keep up the good work!, pz

Kommentera

