SKANDAL SKANDAL

Jag måste bemöta senaste dagarnas skriverier.
Vill börja med att säga, fy fan va synd att ni bara vill döda mig hela tiden i media.
Men ni kommer inte att lyckas.

Fredrik Strage var med mig ner till Kenya och gjorde en intervju för tidningen cafe.
En väldigt grym intervju enligt mig.

Men aftonbladet väljer att bara skriva om en liten del som dom tror dom kan sälja lösnummer på.

1. Ja, jag har gjort ett par gig svart.
Det har ALLA i musik branschen. Men det rör sig kanske om 3 av 80 spelningar.
Dom andra pengarna tas in genom ett bolag som i sin tur skattar för pengarna.
Förra året betalade jag genom ett bolag 390.000kr i skatt.
Det är mycket mer än vad journalisten på aftonbladet betalar i skatt på flera år

2. Jag sa att jag hade rökt mycket innan min fotboja och sen att jag softade ner på mitt röka.
Det betyder att jag slutade under den perioden. Det finns bevis för det.
Och är det en nyhet att jag har rökt förut i mitt liv???
HAHAHAHAHAHA

3. Jag har kört bil i 12 år utan SVENSKT körkort.
Enbart för att jag inte får ta det.
Jag har både kenyanskt och ett EU körkort.
Jag behöver bil till min familj och i mitt yrke.
Jag har aldrig krockat, eller utsatt någon runt mig för någon risk.
Jag kör väldigt bra, håller mig till trafik reglerna och bestämmelser.
12 år, kom igen nu för fan. Och jag kommer fortsätta köra.
Får jag chansen att ta ett svenskt körkort så gör jag det direkt.

Nu till det som kanske är MEST skandalöst.
Aftonbladet om ni vill kriga så kör vi!!
Ni sitter och blåser upp stora artiklar om att jag är skattesmitare etc.
Ni verkar ha glömt när ni gav mig 50.000kr på en check för att ni hade skrivit lögner om mig.
Det skrevs in i era register som gåva!!!
Jag frågade till och med om ni inte skulle skatta på pengarna och fick svaret.
Nej det är lungt, vi fixar det.
Så ni betalar mig själva svart och ska sen göra en skandal artikel om det?????
PINSAMT AFTONBLADET!!!!!

Hatar er och era patetiska artiklar om mig.
Men samtidigt, all publicitet är väl bra publicitet på ett sätt.
Ni kommer inte kunna förstöra för mig.
Min musik är mitt liv!!

”Hade jag skaffat mina barn om jag försörjde mig på knark?
Hade jag nånsin kunnat stått här om jag inte rippa dessa mics?
Jag hade väl stått där klia mig på fejan nära plattan.
Inte stått där signa till en tjej på min platta.”

HIP HOP släpps i augusti!!!

Peace people…

PS: Fett att kriminalvårdstyrelsens general direktör och att Skatteverkets kommunikations direktör kommenterar lilla mig.
Känns stort. Synd att dom inte presenterats med fakta..


37 responses to “SKANDAL SKANDAL

  • AS

    Kungligt sagt Ken !
    Riktigt tungt av dig

  • YBY

    Fett av dig att kommentera det! Jag ska plocka upp Café och kolla in intervjun. Det var dock bara hypat att läsa om dig i Aftonbladet, låt dem promota din ”gangsta persona” så kan du ägna dig åt att göra musik och hypa dina fans.

    Fattar att du är trött på det efter snart tio år men det är bara bra pr.

  • Gry

    Som sagt, all publicitet är bra publicitet. Men fattar att sånt här inte är kul att det skrivs.
    Skit i skandalblaskan som bara vill sälja nummer (de är bara hjärndöda svenssons som tror på vad som står där ändå) och den där Lars Nylén… Han har så mycke skit på sig ändå, så han ska enbart hålla tyst!

  • Roul

    Fuck aftonbladet (”rakt upp å ner”) som du brukar säga ken. Du är den bästa artisten i hela sverige, du är verkligen en artist som tar vara på sina fans. Jag träffa organismen 12 en gång i november 08 i pitå. Vi stog vid han efter spelningen och till slut sa han, jaa ville ni säga nått? vi frågade någon fråga han svara snabbt å ba gick vidare till nästa, ”ja ville du fråga nått”? dryga jävel sa jag och mina polare i gänget. Men när jag träffade dig ken och kom fram till dig, jag hällsade på dig och du ” shuu, hur är läget, vad gör ni grabbar” vi baa, vi har varit på din show, du ba” var den bra?” vi baa bästa, sen fick vi ta kortmed dig å allt. snacka om att du tar vara på dina fans ken, gör allt för dom och släpper bästa musiken i sverige!:) vi fans följer dig dagligen! glöm aftonbladet fast dom skriver skit, du en artist i en klass för sig som de bara finns en av! hade bäst ken !

  • JNTE

    Raul har fuckin’ rätt grabbar ken är legend

  • Vato

    Vad var det jag sa i min förra kommentar när du släppte singeln liksom.

    Dom vill förstöra för dig, så att din platta inte ska sälja.

    Jag vill att du får platinum du är så jävla värd det!!!!! aftonbladet är fan idioter, och vanliga svenssons som seriöst tror att det var exakt så där som du sa, dom är fan lika blåsta dom!

  • affe

    fett skönt ken fuck dem!

  • affe

    ken fan nu börjar dom igen du har fan varit med på aftonbladet 3 gånger nu på kort tid och dom vill fan inte hylla så fuck dem keep up!! //_ elle hur stort generaldirektören och allt!!

  • Patrik

    skit i aftonbladet mannen, det är trovärdigare det som står i en ding ding värld. fortsätt med det du gör ..!!

  • Jenny

    Ja det är ruskigt tråkigt att aftonbladet skriver sånt där, tidningar har inte all fakta och skriver ändå ut skiten.
    Vilket inte bara påverkar en person utan samtliga runtomkring.

    Jag ÄLSKAR din nya låt, riktigt bra!!!

  • last on left

    fuck em bre

  • Marth

    Men du fåår inte köra bil om du inte har körkort din idiot! Spelar ingen roll om du kört bil i 50 år. Väx upp.

  • Johan Winter

    Dubbelmoralen genomsyrar media på ett vidrigt sätt. De behöver alltid en syndabock. Samhället verkar alltid behöva en för att folk ska kunna rättfärdiga sin egen skit på något sätt. Tyvärr så sväljer folk allt. som Zack de la rocha från RATM uttrycker det:”Believing all the lies that they’re telling ya, buying all the products that theyre selling ya, they say jumps, you say how high, youre braindead, you gotta a bullet in ya fuckin head”. Visst det är skit att Aftonbladets såkallade journalistik förvränger och vrider allt,fram med alternativa medier. Aftonbladet är clowner. Stå på dig Ken, vi tror inte på den skiten ändå. Problemet är bara att människor i allmänheten är för lata för att ifrågasätta det media säger. Som allt annat. Och de ska alltid amplifiera sanningen x1000. Moralens väktare….. som inte har någon moral alls.

    Bra att du svarar direkt på skiten.
    ”Jag ger tillbaka när samhället slår mig” Sköt om dig.

  • Prime

    Jenny, tänkte bara säga att tidningarna brukar ofta ha all fakta men är väldigt sellektiva och skriver ändast om saker som dom själva tror väcker uppmärsamhet och med det massa cash. Ja menar, för dom ser det bättre ut om det står te.x. ”Ken Ring är en skattefuskare” istället för ”Ken Ring är en älskande fyrbarnspappa”.

    Annars tänker ja inte ens kommentera om aftobladets hycklerier. Ville bara meddela att ja diggar din nya singel! Det är något speciellt med den!
    Sluta inte med det du gör Beng Ring femhundring!
    simma lugnt
    Pz

  • Vato

    @Marth

    Så du tycker att det är ”omoget” att han fortsätter att köra bil för o kunna ta sig till sitt jobb, ta hand om sin familj (fotbollsträningar, mataffären, semester etc)?

    Låter ju ännu mer knepigt att ha den inställning om du frågar mig, det är ju högst ”moget” att ta hand om sin familj och sköta sitt jobb.

  • Stan

    Ken Ring, min idol, du/din musik som pumpat i mina hörlurar när världen inte förståt, jag som följt dig från din första skiva, och som stolt laddade hem din senaste skiva,du som kom upp på kungsträdgården scenen och pumpade situation sthlm och berättade hur du och dina grabbar hade haft det kvällen innan som en liten intro, och under spelningen utbröt en fight och du stoppade musiken för att stoppa fighten. många år sedan dess och den dagen känns som igår.
    du som kom med låtar som dom riktiga bara förstår, gör det igen..
    första gången stod jag där med min svängande skalle fram och tillbaka och skrek tillsammans med dig bränn regeringen.

    men nu manen/broder… ditt utalande..
    Något som jag fått lära mig under min uppväxt är att man ska hålla munnen..SHUT..
    Du kommer med en skiva.. lite spelningar, får luft och sedan fuckar upp för många…

    HOPPAS ATT DIN NYA SKIVA ÄR BRA, INTE SNOOK SKIT.SINGEL SUGER.. FÖR ATT BARA SÄLJA, ska köpa skiten så att du slipper fucka upp för andra….
    Och alla inlägg innan det här bra breeeee, fuck aftonbladet… väx up!!… sug min balle!! bre..eeeee.ee.ee

  • Stan

    ps: singel låter som… 2000-Talet…
    praaaaaaaaa…

  • johan

    Stenhårt.

  • Linus

    FUCK AFTONBLADET! ken du är grym. har hört din nya låt ”nu måste vi dra” och den är gryym! att du börjat med lite roligare låtar keep it up!
    du skriver texter om ditt liv, tar vara på dina fans, de är underbart!
    kan du ta med mitt citat i en av dina låtar?:)
    ”yo ken ring, ni försöker trycka ner mig medans jag lossas som ingenting”

    ”Media de ni säger är bara så dumt gjort, jag svarar och äger er så jävla stort”

  • Em_ylish

    Jag älskar dig, Ken. Stå på dig!

  • Vato

    Nu läste jag artikeln och håller faktiskt med Aftonbladet. Du kan inte bete dig som du gör!

  • Jessy

    Tycker de e helt jävla patetiskt att folk inte har bättre liv än att försöka förstöra och trampa på andras. Du är bra Ken. Fortsätt med det du gör för de är du bäst på. Klart dem vill få dig att sluta med musiken och allt, du är den enda som förmedlar de sanna livet i dina texter, de må kanske emellanåt vara illa om ”staten” men what the fuck, de e ju sanningen. Livet i detta land är itne en dans på roser! Fortsätt kämpa och ge aldrig upp, när någon trampar på dina tår, de e då du ska visa vart du står. Kärlek och respekt till dig Ken.

  • KristofferCrook

    Fuck Aftonbladet, ikke la den dritter den plage dag mayne. Keep it up!

  • Sandra [Rajja]

    Blir stolt när du talar ut. Alla snackar. Det är en sjukdom majoriteten av alla människor lider av. Men att stå upp för sig själv är viktigt. Oavsätt hur mycket folk snackar.

  • Izabellah

    fan va skönt inlägg, stå upp ken dom kommer inte lyckas🙂

  • Vato

    Det är inte helt okej att någon koppar mitt nick och skriver att jag tycker att artikeln på aftonbladet är okej.

    Jag, den som inte koppar detta namnet, anser att aftonbladets artikel är riktig jävla dret.

  • D

    Det är ingen nyhet öht att Aftonbladet eller vilken tidning som helst gör vad dom kan för att sälja några extra lösnummer, sen om dom skriver något som ej stämmer spelar väll ingen större roll eftersom att dom fick sålt några extra lös nummer.

    Måste säga att jag verkligen gillar dina nya låtar.

    /D

  • Dahne

    Väntar med spänning på din nya skiva…
    Tack för att du håller äkta svensk hiphop levande för skallar som mig…

    Bless

  • Areez-Kristianstad

    fett sagt ! fucking aftonbladet som bara vill tjäna pengar på sina fejkade ¨nyheter¨ ! go an’ get em !😀 peace

    ps. fett album😉

  • Ken Ring Responds to Aftonbladet « Singing In a Wardrobe Blog

    […] Ken Ring Responds to Aftonbladet A few weeks ago Aftonbladet published to articles about Ken Ring after Ken did a interview for the magazine Café. Ken now claims that Aftonbladet only writes parts of the interview to get the newspaper to sell. Read the respons from Ken Ring on his blog, click here. […]

  • Jonas

    varför bry sig i dom… du är ju Bäst!!

  • åhus

    fuck aftonbladet! fuck allt va media säger om dig, ken, du är kung, du får dagen o rulla på. peace!

  • maryam

    men tänk på att de också kan va bra att media skriver mycket om dej,att folk får en bild av dej även fast det inte är fullt av bra saker som hänt i ken’s liv så är det ändå bra att du fångar folks blickar ,man får bara mer uppmärksamhet vilket leder till att folk vill veta mer om dej o din musik o till slut så börjar man o lyssnar på din musik o blir ett fan😛

  • maryam

    alla vet att aftonbladet bygger på lögner o ”skandal rubriker” bara för att man ska köpa deras tidning,men om du kör bra o har ett EU-körkort så va har dom för problem?? o jag har aldrig förstått vrf man får dricka alkohol men int missbruka droger man skadar ju bara sej själv?

  • Tillbaka med en försiktig banger | Töm magasinet!

    […] Kens egen reaktion på uppståndelsen här – och tjacka sedan genast numret om du inte gjort det redan. Du får We Own the Night eller […]

Kommentera

