Nairobi

Nu har jag kommit till huvudstaden Nairobi.

Den sköna huvudstaden.
Ska på Safari imorgon till Nakuru. (där ritade dom lejonkungen)

Men nu ska jag ta mig an Nairobi.
Tänkte sätta upp en studio i Dandora.
Ett slum område som kalamashaka kommer ifrån.

Så jag tog den vanliga lokal bussen med grabbarna:

Det är så fett med dessa bussar!!!
Åkte igenom Nairobi för att komma till Dandora.
En väldigt stor stad.

Måste erkänna att detta är inte vad jag gillar mest med denna resa men en fett viktig grej att göra för mig. Vill verkligen göra albumet så fett som möjligt. Plus att jag vill chilla lite i dandora med grabbarna. det är deras hem. Men själva staden är halv keff. Jag vill inte va i stress. Har haft det så lungt och skönt. Här känns det bara ganska stressat.

Jag älskar mitt Kenya men ibland gör det ont att se hur landet lider.
Det märker man ganska starkt här i huvudstaden.
Det är mycket gatubarn och fattigdom här.
Detta är en väldigt vanlig bild:

Helt ärligt så känner jag mig mer redo för Dandora än Nairobi.
Hehehe, kommer kännas fett att se slummen på riktigt.
Ska bo där.
Och jag måste säga det.

Dandora, fan va soooooooooooft ställe.
Hehehehehe, känner mig fan hemma direkt.

Nu ska jag spela in lite gäster från slummish.
Daaaamn , jag har ett stort crew här nere…
Back up u purple niggaz
Riktigt fet stämmning här.
Grabbarna är och handlar och jag värmer upp systemet för att spela in.
Här kommer en liten hälsning från oss.

Må Bäst!!!!!

2 responses to “Nairobi

  • Pappa Utan Son

    fan vilken resa! mycket insperation och lärdom. ha en underbar resa och sista bilden va fett..hahaha

  • Camilla

    Heeej Ken!
    Fan läste om din resa, shit va jag grät!
    Vilken otrolig känsla de måste vara att träffa hela familjen.. Blev fett rörd fan! haha..
    Längtar som fan efter lite ny musik från dej, hoppas de kommer snart!
    Ha de bäst!
    Kärlek/Camilla

Kommentera

