Ja, min släkt är väldigt stor.

Eftersom detta var en överrasknings resa så va inte släkten förberedd på att jag skulle komma. Men riktigt glada blev allihopa.
Min mormor, alltså min morfars andra fru lever!
Helt sjukt, dom säger att hon måste va 115 år typ.

Här är hon:

Hon blev så glad när vi kom. Dom fick viska i hennes öra att Rebeccas son va här.
Tårarna började rinna ner längs hennes kind direkt.
Hon är för svag för att lyfta huvudet men man såg hur glad hon var.
Hon grät och grät av lycka.
Jag blev riktigt tagen.

Det är så fett att folk lever kvar här. På samma plats med samma villkor som för flera hudra år sen. Det är som att tiden inte går här. Min mormor bor kvar i samma hus som alltid…
Jag har fått höra så mycket historier om min mamma och alla när dom var små. Tydligen var min mamma den mest rebelliska av alla syskon och det visade hon i tidig ålder. HEHEHE Då vet man var det kommer ifrån. Finns så mycket historia här.
Min mormor pratar nu stam språket med mig (som jag inte förstår) och säger min mammas kenyanska namn hela tiden. Detta är en riktigt grym känsla.

Hon är så söt!

Livet är så annorlunda här. Jag befinner mig fan mitt på bonde landet av Kenya.
Folk springer efter bussen när vi kommer igenom vissa områden.

I mitten står oftast ett hus och alla andra i familjen bor i såna här runt om:

Så från hydda till hydda till hus går vi nu runt och hälsar på min släkt.
Det är så fucking många!
HAHAHAHA
Min Familj.

Kusiner:

Moster:

En till moster:

Jag har en riktigt stor släkt.
Så mycket barn och dom är såååå sööööta.
Detta är mina kusiner. Men dom kallar mig uncle:

Så söta, shit.
Det föll många tårar idag. Fan vad jag gråtit senaste dagarna, men det är av lycka så det är fett soft!! Då kan man gråta hur mycket som helst.
Jag kommer garanterat att besöka detta ställe så fort jag får chansen igen.
Oj, Här är ett par kusiner till:

Efter mycket te och yougurt så var det dags att åka.
Jag kommer sakna detta ställe nästan mest av allt.
Så mycket familj och minnen och historia på en och samma plats.

När jag skulle åka så satte sig 2 kusiner i bussen.
Det är tradition att sjunga för att önska lycka till på folks resor.
Och även tacka för att vi hittat varandra.
Så dom följde med typ en mil och sjöng för oss.
Det va så fint. Det rörde mig verkligen.
Sen gick dom tillbaka hem. Ja, gick.

Kolla:

Inte mycket till vägar där borta.
N u är jag på väg till Nairobi.
hehehe , ska spela in i slummen och festa lite.

Skriver om det sen.
Vill egentligen stanna här.
Men men…. Gotta go.

Min dåliga humor:

HAHAHAHAHA
Fett gott med piss te.

Peace

3 responses to “Ja, min släkt är väldigt stor.

  • Anonym

    måste verkligen säga att det du gör är stort så stort!!

  • Jaguaren

    Kul att se att allt går så bra för dig.

    115 år, galet! 🙂

  • Maria santos

    Shit … jag önskar att jag kunde göra en sådan resa min släkt bodde i Angola innan juntan mördade dom.
    Krama om din familj och berätta om dina förfäder för barnen,
    många kramar och keep going..
    Maria

Kommentera

