Igår överraskade jag min moster.

Ja på morgonen så lämnade jag Naivasha för att åka mot Nakuru.
Hemstaden för min moster.

Min moster va den systern som stod närmast min mamma.
Hon var den som kom till Sverige när min mamma dog. Hon var väldigt nära min mamma och dom är extremt lika. Sist jag såg henne var vid min mammas begravning. Jag kommer ihåg det så starkt för när jag såg henne så kändes det som jag såg min mamma. Vi har alltid haft kontakt och sist jag prata med henne var bara en månad sen. Det roliga med detta är att jag sagt att jag ska komma nästa år. Hon vet alltså inte ens att jag är på väg till henne.
Och jag har ju hennes son med mig, hehehe. Det är också en överraskning.
Hon har inte sett sin son på 5 år. Han har pluggat i australien och nu har jag tagit med han.

Jag anländer till hennes hus och ringer till henne och säger kom ut.
Vilken känsla. Hon bara blev helt chockad när hon såg mig.

Vi kramades och det föll många glädje tårar.

Jag verkligen kände mig lycklig i hela kroppen.
Det va helt sjukt.

Sen gick vi in och pratade någon minut.

Efter en stund så sa jag till henne att jag hade en present utanför.
Hon fattade ingenting och jag bad henne följa med mig ut.
När vi närmar oss bilen så ser hon….

Hennes son kom ut och vi ba:

SURPRISE!
hahaha va löjligt det lät.

Jag trodde hon skulle bli mest chockad av att se sin son.
Men hon satte sig direkt vid mig sen och höll mig i handen och sa hela tiden:
Rebecca , jag har vår son här, tack gud.
Tack gud.
Och tår efter tår föll ner på både hennes kind och min kind.
Det va som att jag såg min mamma och för henne blev det som att hon såg sin syster.
Vi båda grät och grät.
Det va en sån känsla.

Så nu är jag ett barn igen. Min moster låter mig inte lyfta ett finger och passar på mig som min mamma gjorde när jag var liten. Nu sitter en kopia av min mamma som tittar på mig och ler hela tiden. Jag antar att detta är vad man kallar familj.
Men denna känsla har jag nästan glömt eftersom jag inte känt så här sen min mamma dog.
Hon är så söt och jätte orolig. Följer med mig ut när jag ska handla osv.
Håller mig i handen och pratar ibland till min mamma på deras stamspråk men tittar mig rakt in i ögonen. Jag kan tänka mig att min mamma och moster stod varandra nära.

Ja , jag känner mig hemma iallafall.

Ska vara här någon dag sen börjar resan mot min mammas hemby och hennes grav.
Självklart ska min moster med och nu går telefonen varm till all släkt och ryktet sprider sig snabbt att jag är i Kenya. Min mamma hade ju trots allt 23 syskon från båda sina mammor.
(Min morfar hade 2 fruar, alla levde där ute tillsammans med alla barn.)

hehehe…

Kan inte fatta att jag snart ska till min mammas grav.
Ryser bara av tankern att äntligen få berätta för mamma om mitt liv.
Och barnen. Hon hade älskat dom.

Många har undrat hur min mamma såg ut.
Detta är min mamma:

Nu ska jag bli ompysslad och njuta av min mosters mat.
Dom är så sjukt lika.
Detta är min moster:

Peace

11 responses to “Igår överraskade jag min moster.

  • Nikita Volkov

    Ken du e fan bäst lyssna 100 % bara på dina låtar

  • Debs

    Jag blir så rörd….saknar ”mamma” Rebecca så enormt. Hon hade det största hjärta en människa kan ha.
    Förevigt i mitt minne, aldrig ska jag glömma….hennes varma leende eller hennes goa famn.
    //Deborah

  • hemlig

    fan va fin du är.
    roligt att se dig så lycklig, blir helt varm i hjärtat

  • Fredrik

    Riktigt fina porträtt, är det du som fotat?

  • Ken ring lover..

    Beklagar sorgen för det där med din mamma :(. Kanske nån gång i framtiden jag också kan följa med dig till Afrika hahaha. Dina låtar är bäst i världen, du med 😀 / Reinfeld

  • AnnMary

    Jag abra älskar din blogg, och älskar allt du skriver. Du är en poet, du är en musikskapare, du är en underbar far, du är ken.. ken ring..

  • tonarsmorsa

    Vilket starkt inlägg! TACK för att du delar med dig! Och JA, din moster och mamma är verkligen lika varandra. Man skulle kunna tro det är samma person. Förstår att det blir väldigt starkt för dig när du tittar på din moster!!

    One Love-One Destiny!

  • josie

    blev galet rörd nä jag läste detta avsnittet…kan ba tänka mig hennes lycka nä hon såg er.
    b good, act right

  • KajsiiTa

    shoo ken man lever med när man läser de låter helt underbart ja hoppas du mår bäst där nere o att ja får träffa dej en gånng till e min önskan du e bäst man..ja svär på allt ja har lyssna på din musik alla år o du äger big love o respekt ❤

  • Sola

    Får helt tårer i øynene når jeg leser dette, kjenner meg så utrolig mye igjen. Din mor og din familie er nok utrolig stolte av deg!

  • P0ppaN

    Ser ut som att du hade jätte roligt.

    Dina låtar är härliga

Kommentera

