Min Afrika Resa

Det börjar bli dags att dra. Känns riktigt konstigt att åka tillbaka till mitt hemland.
Har verkligen saknat det.
Det här är planen i allafall.

Först drar jag till Mombasa:

Jag har som sagt köpt lite mark vid kustlinjen av Kenya.
Detta är marken:

2000 kvadrat meter.
Den ligger bara 1 km från indiska oceanen.
Man kan gå till dessa platser på 15 minuter.

Så dagtid den första veckan så kommer jag att träffa bygg killar och arkitekter för att bestämma mig vilket typ av hus jag vill bygga.
Detta är lite av dom olika alternativen:

På kvällstid kommer jag spela in med Kalamashaka och göra ett nytt album till dom.
Jag tar med mig en portabel studio härifrån.
Kan bli hur fett som helst.

Efter en vecka på kusten och en liten resa till Seyshellerna och Zanzibar så är det dags att börja resan genom Kenya. Vi kommer först till huvudstaden där jag ska Dj:a och va kmed på en show med lite lokala rap folk. Nairobi..

Efter det drar vi mot Nakuru hela gänget.
Där finns min moster och min kusins mamma.
Vi har inte sagt att vi kommer och tänkte bara knacka på som en surprise.
Hon har inte sett mig på 15 år och inte sin son på 7 år.

När vi är där ska jag ut och skriva lite lyrics vid Lake Nakuru:

Tänkte bara sitta och softa.
Sen drar vi ut till mitt riktiga hemland. Ett ställe långt från civilisationen.
men på vägen tänkte vi campa på Masai Mara.
hehehehe

Ska även igenom safari parkerna:

Efter denna resa som tar 2 dagar så ska jag äntligen få se min mammas grav.
Där ska jag bara sitta och samla livskraft i 2 dagar.
Tänkte även fixa upp graven och hjälpa släkten med lite allt möjligt.
Från mobiler till fotbollar.
Just give back u know.

Det är planen i stora drag.
Sen drar jag tillbaka och bygger huset i mombasa.

3 responses to “Min Afrika Resa

  • Fatty A

    Hoppas du får det bra , du förtjänar det ! MÅ BäST KEN RING !

  • Miss Attitude

    Ken, hombre, du kommer få det så sjukt bra!! Jag kan inget om ditt hemland, men med dom där bilderna säger du allt om hur du kommer att ha det och hur vackert landet verkar va. Vilka drömliknande stränder och vilken syn av sand, palmer och folket! Jag önskar dig all lycka med byggandet, hoppas ni får ert drömslott. Du, din fru och la familia. This is your time now!!
    ‘Pasala bien’ (ha det så bra).

  • Elin

    Vilka oerhort fina bilder

Kommentera

